Επιμελητήριο Φθιώτιδας: Η απαγόρευση διέλευσης φορτηγών δημιουργεί αποκλεισμό των επιχειρήσεων

Επιστολή στον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη έστειλε το Επιμελητήριο Φθιώτιδος με την οποία επισημαίνει τα προβλήματα που δημιουργούνται από τον αποκλεισμό διέλευσης οχημάτων άνω των 3,5 τόνων σε μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου της Φθιώτιδας και ιδιαίτερα του τμήματος Αγίας Μαρίνας-Στυλίδας έως Καραβόμυλο Αχινό που έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των επιχειρήσεων της Ανατολικής Φθιώτιδας. Αναλυτικά η επιστολή:

Αξιότιμε κε Υπουργέ,

Το  Επιμελητήριο   Φθιώτιδος, μετά  την  συνεδρίαση  της 28ης-3-2018   και τη λήψη  ομόφωνης  απόφασης,  με αφορμή την έκδοση της υπ’ αριθμόν ΔΝΣγ/οικ  708 49/ΦΝ 393/ 2017  Υπουργικής απόφασης  (ΦΕΚ αρ. φύλλου 3769 ΤΕΥΧΟΣ Β 26-10-2017), με την οποίαν καθορίστηκαν και επισημάνθηκαν οι οδοί που χρησιμοποιούνται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας,  στις οποίες επιβάλλεται απαγόρευση της διέλευσης των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων και μετά την 5η αναβολή της προσφυγής του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) στο Σ.Τ.Ε  για την δικάσιμο της 22ας/5/2018, απευθύνεται στο Υπουργείο σας και επισημαίνει  τα  συγκεκριμένα προβλήματα που  δημιούργησε   η  ως  άνω  απόφαση στις χερσαίες εμπορευματικές μεταφορές και επιχειρήσεις στο Νομό Φθιώτιδος.

Η Υπουργική αυτή απόφαση δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου  των επιχειρήσεων-μελών μας, αφού σε όλο το οδικό δίκτυο και συνακόλουθα του Νομού μας, απαγορεύεται η διέλευση για τα φορτηγά αυτά, με συνέπεια ο αποκλεισμός αυτός σε όλο το παράπλευρο αλλά και επαρχιακό/ παραλλαγμένο  δίκτυο  του Νομού μας,  να  επιβαρύνει  με επιπλέον  κόστη όχι μόνο τους δημοσίους μεταφορείς του νομού μας, αλλά το σύνολο των επιχειρήσεων που διαθέτουν φορτηγά ιδιωτικής χρήσης άνω των 3,5 τόνων τα οποία αδυνατούν να καλύψουν. Οι μόνοι ωφελημένοι της ως άνω απόφασης είναι οι παραχωρησιούχοι, με την αναγκαστική διέλευση όλων των οχημάτων μέσω των διοδίων, παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τις συμβάσεις παραχώρησης,  ούτε από το  δίκαιο  της  Ε.Ε .

Η ως άνω απόφαση λήφθηκε εν μέσω  της οικονομικής κρίσης και ύφεσης, υποχρεώνοντας όλα τα φορτηγά,  Ι.Χ  και Δ.Χ  να φέρουν το υπέρογκο οικονομικό βάρος των  τελών  των  διοδίων για την διέλευση μόνο από αυτοκινητόδρομους, αυξάνοντας παράλληλα τις αποστάσεις που διανύουν και ταυτόχρονα αυξάνοντας τα δυσεπίλυτα προβλήματα που δημιουργούνται στους ιδιοκτήτες των φορτηγών αλλά και των επιχειρήσεων, που επιβαρύνονται με επιπλέον ποσά που τελικά μετακυλίονται  στον τελικό αποδέκτη. Θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι η διέλευση των φορτηγών αυτοκινήτων απαγορεύεται από τους αυτοκινητόδρομους τα περισσότερα Σαββατοκύριακα και τις εορτές.

Ένα από τα προβλήματα που δημιουργούνται στον Νομό μας με την εφαρμογή της άνω απόφασης, που πλήττει ιδιοκτήτες φορτηγών αλλά και επιχειρήσεις (παροχής υπηρεσιών, εστιάσεως  κλπ) είναι η απαγόρευση χρήσεως από φορτηγά άνω των 3,5 τόνων του χαρακτηρισμένου ως πρωτεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου (σύμφωνα με την Απόφαση ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-2-95) του τμήματος Αγίας Μαρίνας – Στυλίδας έως  Καραβόμυλο Αχινό.

Ο με τον ως άνω τρόπο αποκλεισμός των επιχειρήσεων της Ανατολικής Φθιώτιδας, έχει δημιουργήσει πλείστα όσα προβλήματα στο σύνολο των επιχειρήσεων και όχι μόνο των μεταφορικών, με αρνητικά αποτελέσματα και στο σύνολο των υπαλλήλων που εργάζονται σε αυτές.  Περαιτέρω στην ως  άνω  περιοχή πρόσθετο πρόβλημα  αποτελεί  η ελλιπής σήμανση της  χαρακτηρισμένης ως τουριστικής περιοχής του Καραβόμυλου, στο ρεύμα από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, που καθιστά αδύνατο στον υποψήφιο επισκέπτη να εντοπίσει και  επισκεφθεί  την ως άνω περιοχή,  όπως έκανε επί σειρά δεκαετιών.

Συμπερασματικά το πνεύμα και γράμμα της απόφασης είναι πως θυσιάζεται το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας και του Νομού Φθιώτιδος προς όφελος των παραχωρησιούχων των αυτοκινητοδρόμων,  κάτι που δηλώνει άγνοια των προβλημάτων που δημιουργούνται τόσο στους μεταφορείς όσο και στις παραγωγικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα οδικά δίκτυα του Νομού μας.

Αντίστοιχα υπομνήματα που θίγουν το συγκεκριμένο ζήτημα, σας έχουν απευθύνει κατά καιρούς, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας & Κεντρικής Ελλάδος (ΣΒΘΚΕ), ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ), καθώς και το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (Π.Σ.Χ.Ε.Μ).

Κύριε Υπουργέ,

πιστεύουμε  ότι  για  τη λήψη της ως άνω  υπουργικής απόφασης,  δεν έχει εκτιμηθεί σωστά το μέγεθος των επιβαρύνσεων που έχει δεχθεί η  οικονομική δραστηριότητα της Εθνικής αλλά και τοπικής αγοράς και ως εκ τούτου ΖΗΤΟΥΜΕ,

  1. την μη εφαρμογή του Νόμου, έως την έκδοση απόφασης από το ΣτΕ επί της προσφυγής  του  ΠΣΧΕΜ,  που θα κρίνει πέραν των άλλων την αντισυνταγματικότητά του.
  2. την εξαίρεση εφαρμογής του Νόμου στο  χαρακτηρισμένο ως  πρωτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο  (σύμφωνα με  την  Απόφαση  ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-2-95)  τμήμα Αγίας Μαρίνας – Στυλίδας έως  Καραβόμυλο Αχινό  και
  3. την ακριβή σήμανση των τοποθεσιών του Νομού μας, με κατάλληλες πινακίδες (χαρακτηριστικό παράδειγμα  περιοχή Καραβόμυλος), έτσι  ώστε να δίνεται η δυνατότητα πληροφόρησης  στον οδηγό αυτοκινήτου που κινείται εκτός του αυτοκινητόδρομου, του εκάστοτε επόμενου προορισμού, (πχ Λάρισα  ή Αθήνα),  για   διαδρομές  που  δε  επιβαρύνονται με  τέλη  διοδίων.
  4. Τον εξορθολογισμό του κόστους των διοδίων μέσω της μείωσης του αντιτίμου για τα οχήματα των επιχειρήσεων και τους επαγγελματίες των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών.

Ευελπιστώντας πως το συγκεκριμένο ζήτημα θα τύχει της ανάλογης προσοχής εκ μέρους σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινήσεις.

 

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος

Αθανάσιος Ηλ. Κυρίτσης

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*