Προστίθεται το Λαμία-Ξυνιάδα στον Αυτοκινητόδρομο Ε65

Για τα έργα σε εξέλιξη αλλά και τα μελλοντικά σχέδια του Υπουργείου Υποδομών μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες στο Συνέδριο που διεξήχθη στην Αθήνα για τη Χρηματοδότηση μεγάλων έργων και επενδύσεων.

Η μεγάλη είδηση που έδωσε ο κος Δέδες ήταν η πρόσθεση του νότιου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα κόστους 310εκ.ευρώ στο φυσικό αντικείμενο του έργου με εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Πρόκειται για μία σπουδαία είδηση καθώς με την πρόσθεση του τμήματος αυτού ο Ε65 αποκτά πρόσβαση στο οδικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας,

Όπως είπε ο κος Δέδες ξεπεράστηκε η αγωνία για την τύχη των εκτελούμενων έργων καθώς πέρυσι το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν σταματημένο, το ίδιο στα έργα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα, του Άκτιο-Αμβρακία, στο Αεροδρόμιο Μακεδονία αλλά και στους αυτοκινητόδρομους υπήρχαν χρέη εκατοντάδων εκατομμυρίων.

Σήμερα το τοπίο είναι τελείως διαφορετικό, καθώς οι παραχωρήσεις απέκτησαν καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης τον Μάρτιο του 2017 καθώς υπεγράφησαν τα μνημόνια συναντίληψης.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε με τη λειτουργία των πρώτων εργοταξίων, υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση για τα αρχαιολογικά. Το ίδιο συνέβη και με το σύνολο των έργων που επανεκκινήθηκαν στο σύνολο τους.

Μετά από 4 ΕΣΠΑ και τόσο μεγάλες επενδύσεις στη χώρα, οι υποδομές της χώρας αντί να βοηθήσουν καρκινοβατούσαν και είχαν υψηλό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό ο νέος εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός θα αλλάξει ο τρόπος παραγωγής έργων με κοινωνική και περιβαλλοντική ματιά.

Όπως είπε ο κος Δέδες είμαστε έτοιμοι ώστε μέσω έργων να υπάρξει  αναπτυξιακή πορεία.

Στα μεγάλα έργα αυτοκινητόδρομων είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση τους. Θα ολοκληρωθούν τον Μάρτιο του 2017 με πλήρη χρηματοδότηση μέσω του ΠΔΕ και χωρίς να χρωστά ούτε ευρώ όπως σημείωσε ο ΓΓΥ.

Επίσης διευρύνεται το Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο με πρώτο το έργο Πάτρα-Πύργος με τμηματικές εργολαβίες.  Οι 2 εργολαβίες είναι ήδη στον αέρα.

Προωθούνται επίσης η δημοπράτηση της  παράκαμψης  Χαλκίδας μέσω τριπλού διαγωνισμού και η επέκταση του Ε65 στο νότιο τμήμα Λαμία Ξυνιάδα που θα προστεθεί στο φυσικό αντικείμενο του έργου με την υπάρχουσα παραχώρηση.

Ο κος Δέδες αναφέρθηκε επίσης και στο ΕΣΠΑ που όπως είπε απορροφήθηκε κατά 100% των πόρων. Υπήρξε δέσμευση από ΕΤΕΠ για αύξηση της χρηματοδότησης στο 75% για έργα Μετρό και 50% για τα υπόλοιπα έργα.

Για τα έργα: Η επανεκκίνηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, πλέον είναι on track με ολοκλήρωση της πρώτης φάση τον Μάρτιο του 2017 και λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Τα έργα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία δρομολογήθηκαν και θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2017.

Η αναθεώρηση του Μορέα οδηγεί στην ολοκλήρωση των τελευταίων τμημάτων Λεύκτρο-Σπάρτη πριν το Πάσχα, τον Ιούνιο ο κόμβος Μεγαλόπολης και τον Σεπτέμβριο η Περιμετρική Καλαμάτας.

Τα νέα έργα θα είναι το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι κόστους 850εκ.ευρώ. Για πρώτη φορά προωθούνται αρχαιολογικά-απαλλοτριώσεις πριν το έργο.

Η Υποθαλάσσα Σαλαμίνας ξεκινά επίσης με κόστος 350εκ.ευρώ.

Η Γραμμή 4 στην Αθήνα και οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προωθούνται μέσω Πακέτου Γιουνκέρ. Για τη Γραμμή 4 το πρώτο τμήμα ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ 1,4 δις ευρώ και μέσα στο παρών χρηματοδοτικό πρόγραμμα όλη η γραμμή προκειμένου να ολοκληρωθεί στο σύνολο της το συντομότερο δυνατό.

Σημαντικές είναι και οι προτάσεις για το Γιουνκέρ είναι το τριπλό έργο για την επέκταση του προαστιακού και του δρόμου μέχρι το Λαύριο με ταυτόχρονη αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου, της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα και της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.

ypodomes.com

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*