Η αδιατάρακτη λειτουργία της εκπαίδευσης, όπως και πληρότητά της, η διαρκής μέριμνα για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μας μονάδων, η αρτιότητα των κτιριακών υποδομών, η εξασφάλιση των αναγκαίων μέσων για το σκοπό αυτό και, κυρίως, η ασφάλεια και η άνετη πρόσβαση, όπως και η διαβίωση των μαθητών, είναι οι βασικές, σταθερές και αδιαπραγμάτευτες προτεραιότητες του Δήμου μας, ανεξάρτητα από τις θεσμικές μας αρμοδιότητες.
Αυτός είναι και ο λόγος που η Δημοτική Αρχή, σε αντίθεση με πολλούς άλλους που όφειλαν να είναι μπροστάρηδες αλλά προτίμησαν την ασφάλεια του γραφείου τους, δεν έμεινε απλός θεατής των τεκταινομένων, όταν άστοχες παιδαγωγικά, αλλά και αλαζονικές, όσο και ευήθεις ενέργειες της εκπαιδευτικής κοινότητας και του αρμόδιου Υπουργείου προκάλεσαν και συνεχίζουν να προκαλούν αναίτια και ακατανόητη αναστάτωση μαθητών και γονέων.
Η Δημοτική Αρχή δεν συμβιβάζεται με αστείες δικαιολογίες περί μη αρμοδιότητάς της. Πρωτοστάτησε και θα πρωτοστατεί μέχρι τέλους σε όλες τις ενέργειες που στόχο θα έχουν την ανατροπή όλων των αποφάσεων που είναι αντίθετες με τα συμφέροντα των παιδιών μας.
Στην περίπτωση του 5ου Λυκείου, όπως προκύπτει και από τις δηλώσεις των ιδίων ατόμων που έχουν εμπλακεί στη διαδικασία της προσωρινής παραλαβής και λειτουργίας του, ο Δήμος Λαμιέων ουδέποτε έλαβε γνώση όσων έχουν λάβει χώρα μέχρι σήμερα, η δε μόνη πληροφόρησή του προέρχεται από τα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου.
Και, βέβαια, για να μη δημιουργήσει κανένα πρόβλημα, σε όλους εκείνους που αποφάσισαν να παρακάμψουν αυτά που η νομοθεσία και οι κανόνες ασφάλειας επιβάλλουν, όχι μόνο δεν εξέφρασε καμία ένσταση σε όλα όσα έχουν συμβεί, αλλ’ απεναντίας, μέσω της Β΄βάθμιας Σχολικής Επιτροπής, επιχορήγησε με το ποσό των 2.750 € το Σχολείο για την κάλυψη των πρώτων λειτουργικών του αναγκών και, λόγω της προαναφερθείσας ιδιαιτερότητάς του, θα συνεχίσει και με κατ’ εξαίρεση επιχορήγηση να καλύπτει τις λειτουργικές του ανάγκες μέχρι την οριστική διευθέτηση του ζητήματος, που θα νομιμοποιεί και τις όποιες δαπάνες του Δήμου.
Είναι, πράγματι, απορίας άξιο, πώς και για ποιο λόγο οι άνθρωποι που, για τους δικούς τους λόγους, αποφάσισαν να λειτουργήσουν το σχολείο με τον τρόπο αυτό, ξαφνικά και χωρίς καμία εμπλοκή άλλου, ξεκίνησαν μόνοι τους ένα δημόσιο διάλογο, επιρρίπτοντας, άμεσα ή έμμεσα, ευθύνες σε τρίτους για θέματα που μόνο εκείνοι γνωρίζουν, για να δικαιολογήσουν, προφανώς, τα αδιέξοδα των επιλογών τους.
Αυτά για την αποκατάσταση της αλήθειας.
Και, τέλος, μια μικρή λεπτομέρεια για τα στελέχη της εκπαιδευτικής κοινότητας που μίλησαν για «επουσιώδη διαδικαστικά ζητήματα». Όλα τα υπόλοιπα ζητήματα που θα προκύψουν από την εσπευσμένη παραλαβή και λειτουργία του σχολείου αντιμετωπίζονται και μάλιστα με σχετική ευκολία. Η ασφάλεια όμως των μαθητών, που έπρεπε να είναι η βασική προτεραιότητά τους, για μας ούτε διαδικαστικό ζήτημα αποτελεί, ούτε επουσιώδης είναι. Ας εστιάσουν σ’ αυτό όσο είναι ακόμα καιρός και ας αφήσουν τις κοκορομαχίες τους, που, στο τέλος – τέλος, κανέναν δεν ενδιαφέρουν.