Κ. Μπακογιάννης: «Κερδίζουμε το στοίχημα για την Εθνική Οδό Λαμίας-Καρπενησίου»


Την ολοκλήρωση των διαδικασιών για τη χρηματοδότηση της μελέτης ενός σημαντικού έργου οδοποιίας για την Φθιώτιδα και την Ευρυτανία ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας εξασφάλισε τους πόρους που απαιτούνται για την μελέτη των δομικών παρεμβάσεων στην Εθνική Οδό Λαμίας-Καρπενησίου, συγκεκριμένα στο τμήμα από τον Σταυρό μέχρι το Καστρί, προϋπολογισμού 2.600.000 ευρώ. Πλέον, αναμένεται η ανάθεση της από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.

Η ανάθεση και εκπόνηση της μελέτης   με τίτλο «ΜΕΛΕΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΟ ΛΑΜΙΑΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ – ΚΑΣΤΡΙ» , είναι τμήμα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ωρίμανσης των έργων που απαιτούνται για την βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών της Ε.Ο. Λαμίας – Καρπενησίου συνολικά. Συνδυάζεται με την ανάθεση από την Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών της μελέτης του τμήματος Νεοχωράκι – Ανατολική Είσοδος Σήραγγας Τυμφρηστού, και την ολοκλήρωση της κατασκευής της παράκαμψης Μάκρης-Μακρακώμης.

Η προς εκπόνηση μελέτη αφορά στην βελτίωση του 1ου τμήματος της Ε.Ο.38 και συγκεκριμένα στο τμήμα Σταυρός – Καστρί, μήκους 17,9χλμ. το οποίο αποτελεί και το νευραλγικότερο τμήμα της οδού, με δεδομένο τον μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.

Η μελέτη περιλαμβάνει την εκπόνηση Τοπογραφικών εργασιών, Μελέτη Οδοποιίας, Γεωλογική Μελέτη, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, Γεωτεχνική μελέτη, Υδραυλική μελέτη, Στατική μελέτη καθώς και Μελέτη Κτηματολογίου.

Τα οφέλη από την υπόψη μελέτη θα είναι πολλά και σημαντικά όπως:

  • Η ΕΟ.38 θα συνδέεται πλέον άμεσα με τον Ε65 και τον ΠΑΘΕ χωρίς κυκλοφοριακή επιβάρυνση του αστικού ιστού της Λαμίας.
  • Θα παρακάμπτονται οι οικισμοί Λιανοκλαδίου, Ζηλευτού, Παλιουρίου και Καστρίου με όφελος τόσο στον χρόνο για τους οδηγούς όσο και στην ασφάλεια των κατοίκων των οικισμών.
  • Με την υιοθέτηση της λογικής διαχωρισμού της υπεραστικής κυκλοφορίας από την Τοπική και την κατασκευή δικτύου παράπλευρων οδών ένθεν και ένθεν της Ε.Ο.38, αφενός παρέχεται η δυνατότητα ορθολογικής ανάπτυξης της περιοχής και αφετέρου αυξάνονται τα επίπεδα ασφάλειας των χρηστών της οδού.

Η κατασκευή των έργων που θα προταθούν από τις προς εκπόνηση μελέτες θα συμβάλουν  καθοριστικά, τόσο στην τουριστική ανάπτυξη των Νομών Φθιώτιδας και Ευρυτανίας και κατ΄ επέκταση του Δυτικού τμήματος της Στερεάς Ελλάδας, όσο και στην αύξηση του επιπέδου της ασφάλειας της κυκλοφορίας αλλά και στην βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών της Ε.Ο.

«Είναι αισιόδοξο και δημιουργικό να κοιτάς μπροστά και να σχεδιάζεις για το μέλλον, αλλά αφού έχεις κλείσει τους λογαριασμούς που βρήκες ανοιχτούς από το παρελθόν. Στοίχημα για όλους μας στην Περιφέρεια, αλλά και προσωπικά, ήταν να κλείσουμε έναν κύκλο γραφειοκρατίας, κωλυσιεργίας και ανευθυνότητας για ένα τόσο σημαντικό έργο για την Φθιώτιδα και την Ευρυτανία. Ξεκινήσαμε από το μηδέν να δουλεύουμε για ένα έργο για το οποίο όλοι άκουγαν αλλά κανείς δεν έβλεπε ούτε στα χαρτιά. Πήραμε το παιχνίδι επάνω μας και εξασφαλίσαμε την χρηματοδότησή για την μελέτη του. Αναλάβαμε την πρωτοβουλία και ανοίξαμε τον δρόμο για τη μελέτη και την υλοποίησή του. Ένα έργο που περιμένουμε όλοι για τον τουρισμό, την οικονομία και την ασφάλειά μας και που παίρνει σάρκα και οστά βασισμένο στην δική μας στρατηγική που λέει ότι τα έργα υπάρχουν όταν τα βλέπεις, όχι όταν ακούς γι’αυτά» δήλωσε ο κ.Μπακογιάννης.

Προηγούμενο άρθρο Βραδιά Ποίησης και Μουσικής «Δύο αιώνες ποίησης: Από τον Σολωμό στον Σεφέρη»
Επόμενο άρθρο Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λαμίας για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας