Σε μια σεμνή και καθόλα λαμπρή τελετή, παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ.κ. Νικολάου, εκπροσώπων των Αρχών, της οικογένειας Παπασιοπούλου αλλά και πολλών δημοτών πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017, τα αποκαλυπτήρια της προτομής του αείμνηστου Δημάρχου Λαμιέων Ιωάννη Παπασιόπουλου.
Μετά την επιμνημόσυνη δέηση,έγιναν τα αποκαλυπτήρια της προτομής που φιλοτέχνησε ο γλύπτης Γιώργος Χατζάκης και κοσμεί, πλέον, την είσοδο του Δημοτικού Θεάτρου Λαμίας, το οποίο οραματίστηκε και υλοποίησε ο Ιωάννης Παπασιόπουλος.
Ακολούθησαν οι χαιρετισμοί του Δημάρχου Λαμιέων Νίκου Σταυρογιάννη, της Καλλιόπης Παπασιοπούλου,κόρης του αείμνηστου Δημάρχου και η ομιλία για τη ζωή και το έργο του από τον καθηγητή Κωνσταντίνο Μπαλωμένο.
Η τελετή των αποκαλυπτηρίων ολοκληρώθηκε με την κατάθεση στεφάνων και την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου από τη Δημοτική Φιλαρμονική Λαμίας.
Στο χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Λαμιέων Νίκος Σταυρογιάννης ανέφερε:
«3 Δεκεμβρίου 1961 – 3 Δεκεμβρίου 2017
56 χρόνια έχουν περάσει από εκείνη την Κυριακή που ο Δήμαρχος της πόλης Ιωάννης Παπασιόπουλος εγκαινίαζε το Δημοτικό Θέατρο, που έκανε και την παρθενική του παράσταση με το έργο του Γρηγορίου Ξενόπουλου «Το μυστικό της Κοντέσας Βαλέραινας» και πρωταγωνίστρια την αείμνηστη Κυβέλη.
Ένα κτίριο- κόσμημα που κατασκευάστηκε επί δημαρχίας του αναμορφωτή της νεώτερης Λαμίας, του μεταρρυθμιστή πολιτικού Ιωάννη Παπασιόπουλου σε σχέδια του σπουδαίου αρχιτέκτονα της γενιάς του μεσοπολέμου και μαθητή του Λε Κορμπυζιέ, του Λαμιώτη Κίμωνα Λάσκαρη, ο οποίος άφησε τη σφραγίδα του κατασκευάζοντας – μεταξύ πολλών άλλων έργων – το πρωτοπόρο για την εποχή του συγκρότημα των προσφυγικών πολυκατοικιών της λεωφόρου Αλεξάνδρας στην Αθήνα.
Ένα έργο που αποτέλεσε κορυφαίο επίτευγμα στην κατεύθυνση αναβάθμισης της πόλης που έβγαινε λαβωμένη από τη Γερμανική Κατοχή και τον Εμφύλιο και χρειάζονταν τεράστια αποθέματα ψυχής για να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί, αποθέματα που εκπορεύονταν από την απέραντη αγάπη του αείμνηστου Δημάρχου για τη γενέτειρά του.
Ανιδιοτελή αγάπη που τον ώθησε στη διεκδίκηση της Δημαρχίας επί δύο τετραετίες κατά τις οποίες λειτούργησε δημιουργικά και με όραμα για την ανάπτυξη της Λαμίας, οργανώνοντας τις υποδομές της, αναβαθμίζοντας τον πολιτιστικό της χαρακτήρα και επιλύοντας προβλήματα σε εποχές δύσκολες πολιτικά και οικονομικά. «Παραδίδω σήμερον», είπε ο αείμνηστος Δήμαρχος σύμφωνα με τον τοπικό τύπο της εποχής, «εις τους πολίτας και τον καλλιτεχνικόνκόσμον της χώρας τον λαμπρόν αυτόν ναόν της Τέχνης και των Γραμμάτων και καλώ όλους υμάς να τον περιβάλητε με την στοργήν σας δια την πρόοδον του τόπου μας, διά μίαν νέανεξόρμησιν προς νέας ελληνικάςπνευματικάς κατακτήσεις».
Παρέλαβε την Λαμία ένα μικρό Δήμο και μετά από σκληρή, μεθοδική και αποδοτική δουλειά, την παρέδωσε μια σύγχρονη πόλη- υπόδειγμα Δήμου σε πολλούς τομείς. Στη διάρκεια της Δημαρχιακής του θητείας κατασκευάστηκαν στην πόλη και στους συνοικισμούς της Λαμίας δίκτυο ύδρευσης μήκους 51 χιλιομέτρων, υπόνομοι 10 χιλιομέτρων, διανοίχθηκαν δρόμοι συνολικού μήκους 30 χιλιομέτρων και πεζοδρόμια 110 χιλιομέτρων, κατασκευάστηκαν οι πλατείες στη Νέα Μαγνησία και στο Παγκράτι, αναδασώθηκαν λόφοι, έγινε αντιπλημμυρική τάφρος του μυλαύλακου του Αγίου Λουκά μήκους 1.200 μέτρων. Για πρώτη φορά έγινε κτηματολόγιο της Λαμίας, κατασκευάστηκαν δημόσια λουτρά στους Αγίους Θεοδώρους, αγοράστηκε έκταση 40 στρεμμάτων στη Μεγάλη Βρύση, όπου αργότερα κατασκευάστηκαν τα σημερινά σφαγεία, ενισχύθηκαν η Φιλαρμονική, το Δημοτικό Ωδείο και τα αθλητικά σωματεία.
Άοκνος, εργατικός, ευρηματικός και αφιλοκερδής μεταρρυθμιστής άφησε τη σφραγίδα του με το πλούσιο έργο του. Πολεμήθηκε από ένα πελατειακό σύστημα εξουσίας που χαρακτηρίζονταν από την μικρόνοια και τη φαυλότητα της κομματοκρατίας. Στρεβλώσεις που χαρακτήριζαν και συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν, δυστυχώς, το νεοελληνικό κράτος με τη νοοτροπία της παροχής υπακοής από τον ψηφοφόρο και της αντιπαροχής προστασίας από τον πολιτικό σε μια διαχρονική πελατειακή διασύνδεση. Τα κόμματα δημαγωγούν για να πάρουν την εξουσία, οι ψηφοφόροι το ξέρουν και κατά βάθος επιθυμούν αυτή τη δημαγωγία, πιστεύοντας ότι, αν πάρουν έστω και στα λόγια τις υποσχέσεις που επιθυμούν, θα μπορούν αργότερα να πιέζουν το κόμμα τους που ανήλθε στην εξουσία, να εξοφλήσει το γραμμάτιο που τους «υπέγραψε».
Οι συνέπειες, όπως τις περιέγραψε ο σπουδαίος Έλληνας διανοητής Παναγιώτης Κονδύλης, είναι οδυνηρές: «οι πελατειακές σχέσεις έγιναν η τροχοπέδη για την εθνική οικονομική και κοινωνική μας ανάπτυξη και κάτι παραπάνω, έγιναν ο αγωγός για τη εκποίηση του κράτους μας στους ψηφοφόρους πρώτα και στους δανειστές μας στη συνέχεια. Αντί της εντατικής εργασίας και της βραχυπρόθεσμης στέρησης για να συσσωρευτεί χρήμα για επενδύσεις, εμείς ως χώρα, διαλέξαμε το δρόμο του παρασιτικού καταναλωτισμού, του εύκολου και γρήγορου πλουτισμού, της κουτοπονηριάς, της εξυπηρέτησης του στενού συμφέροντος ατομικού και συντεχνιακού σε βάρος του κράτους και της πατρίδας μας.»
Ο Δήμος Λαμιέων, αισθανόμενος το ανεκπλήρωτο χρέος του, με απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου, τιμά, αν και καθυστερημένα, τον οραματιστή Δήμαρχο Ιωάννη Παπασιόπουλο, κάνοντας σήμερα τα αποκαλυπτήρια της προτομής του, εδώ, στο χώρο που βρίσκεται μπροστά στο κορυφαίο δημιούργημά του, το Δημοτικό Θέατρο, όπου εδώ και 56 χρόνια φιλοξένησε στη σκηνή του μεγάλους ηθοποιούς και θιάσους, προβλήθηκαν στην οθόνη του πολύ γνωστές και βραβευμένες ταινίες, κόσμησαν το φουαγιέ του εκθέσεις σπουδαίων καλλιτεχνών, στη δε κατάλληλα εξοπλισμένη αίθουσά του δόθηκαν σημαντικές συναυλίες και διαλέξεις που συνέβαλλαν καθοριστικά στην πολιτιστική και πνευματική αναγέννηση του τόπου μας. Δεσμευόμενοι, παράλληλα, ότι θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε και τα επόμενα χρόνια το Δημοτικό Θέατρο της πόλης μας ως «Ναόν της Τέχνης και των Γραμμάτων».
Ας είναι αιωνία η μνήμη του οραματιστή Δημάρχου Ιωάννη Παπασιόπουλου.»