Ειδήσεις

Οδηγός επιχειρηματικής επιβίωσης και λειτουργίας στην εποχή του Covid-19


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

 

 

 

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΑΪΟΥ COVID-19

 

 

 

                                                                                      

 

 

Απρίλιος 2020

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ.. 3

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ.. 4

Οργανωτικά μέτρα.. 4

Μέτρα ατομικής υγιεινής και μέσα ατομικής προστασίας. 4

Διαφύλαξη της ψυχικής υγείας & ψυχολογική υποστήριξη. 4

Ενέργειες σε περίπτωση ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος. 4

Έγκυρες πηγές ενημέρωσης για την πανδημία.. 4

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.. 5

Άξονες ενίσχυσης ανθεκτικότητας των επιχειρήσεων σε καιρούς κρίσης. 5

Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης ετοιμότητας αντιμετώπισης της κρίσης υγείας. 5

Οργανωτική Προσαρμογή. 6

Τεχνολογική προσαρμογή. 6

Ηλεκτρονικό εμπόριο. 8

ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ.. 8

ΤΡΑΠΕΖΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ. 9

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ.. 10

ΕΠΙΛΟΓΟΣ. 10

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.. 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η επιχείρηση αποτελεί μία οντότητα που προσαρμόζεται και εξελίσσεται. Μέσα από δυσκολίες και αντιξοότητες, εξακολουθεί να δηλώνει την παρουσία της και να εγγυάται ότι την επόμενη ημέρα, πιο σοφά, πιο δυναμικά,  θα συνεχίσει να λειτουργεί και να προσφέρει αγαθά και υπηρεσίες σε όλους εμάς: στους πολίτες, στους Ανθρώπους. Στην ίδια την Κοινωνία των Πολιτών.

Η παρούσα κατάσταση, θέλει την  επιχείρηση να καταπολεμά την αβεβαιότητα και το φόβο. Να αξιολογεί τους κινδύνους και να ενεργοποιεί σχέδια αντιμετώπισης κρίσεων. Όμως, για να αποδώσουν όλα αυτά χρειάζονται πόροι. Οικονομικοί και Τεχνικοί. Η πολιτεία, η περιφερειακή και η τοπική αυτοδιοίκηση, με τους διακριτούς ρόλους που έχουν, στέκονται στο πλευρό όλων όσων πλήττονται από την υγειονομική κρίση του κοροναϊού COVID-19. Προσφέρουν οικονομικές ενισχύσεις, απλοποιούν τη γραφειοκρατία, επεκτείνουν προθεσμίες πληρωμών, φορολογικών και άλλων υποχρεώσεων. 

Μα κυρίως ακούνε τους ίδιους τους ανθρώπους που πλήττονται, και προβαίνουν με γρήγορα αντανακλαστικά στην αντιμετώπιση των νέων αναγκών που προκύπτουν. Εμπλουτίζουν και ανανεώνουν τα μέτρα προστασίας και αξιοποιούν κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο.

Το Κέντρο Υποστήριξης Επιχειρήσεων (ΚΥΕ) της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, ανέλαβε την πρωτοβουλία σύνταξης του παρόντος ΟΔΗΓΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΑΪΟΥ COVID-19, που έχει ως στόχο την ενημέρωση επιχειρήσεων και εργαζομένων[1]για τα μέτρα στήριξής τους στην κρίσιμη περίοδο που διέρχεται η κοινωνία μας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ

Έννοιες αλληλένδετες, διαδραματίζουν πρωταρχικό ρόλο στην επιβίωση κάθε επιχειρηματικής οντότητας. Αφορά όλους τους εμπλεκόμενους, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο: Ιδιοκτήτες, εργαζόμενους, επισκέπτες και ευρισκόμενους στο χώρο εργασίας. Τα μέτρα που είναι αναγκαία να τηρηθούν προκειμένου η ποιότητα ζωής στην εργασία να μην απειληθεί είναι:

Οργανωτικά μέτρα

  • Σταδιακή προσέλευση στο χώρο εργασίας και αποφυγή συγχρωτισμού.
  • Τακτικός αερισμός και συστηματικός καθαρισμός των χώρων εργασίαςκαι απολύμανση μέσω ψεκασμού σε τακτική βάση.
  • Κρατάμε ημερολόγιο επαφών για τη διευκόλυνση της ιχνηλάτησης σε περίπτωση κρούσματος.

 

Μέτρα ατομικής υγιεινής και μέσα ατομικής προστασίας

  • Χορήγηση κατάλληλων μέσων ατομικής προστασίας (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά διαλύματα).
  • Προστατεύουμε τους συναδέλφους μας όταν βήχουμε ή φτερνιζόμαστε καλύπτοντας το στόμα με τον αγκώνα ή με χαρτομάντηλο και στη συνέχεια πλένουμε ή απολυμαίνουμε τα χέρια μας και απορρίπτουμε το χαρτομάντηλο αμέσως σε σκεπαστό κάδο.
  • Διάθεση και τοποθέτηση κάδων με ποδοκίνητο καπάκι και σακούλα απορριμμάτων

 

Διαφύλαξη της ψυχικής υγείας & ψυχολογική υποστήριξη

  • Αξιόπιστη πληροφόρηση από έγκυρες πηγές.
  • Όταν νιώθουμε ψυχικά πιεσμένοι αναζητούμε το λόγο και προσπαθούμε να αποβάλουμε τις ανησυχίες σκεπτόμενοι ότι «Σε τι ωφελεί να ανησυχώ για κάτι που δεν μπορώ να διορθώσω;»

 

ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ Η ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΔΕΝ ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:

ΓΡΑΜΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ:

2103002233

Ενέργειες σε περίπτωση ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος

  • Άμεση απομάκρυνση του εργαζόμενου τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα.
  • Επικοινωνία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) (2105212054 ή 1135) και τον θεράποντα ιατρό.
  • Απολύμανση του χώρου σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

 

Έγκυρες πηγές ενημέρωσης για την πανδημία

 

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Άξονες ενίσχυσης ανθεκτικότητας των επιχειρήσεων σε καιρούς κρίσης

Ο αντίκτυπος των αναταράξεων από την εξάπλωση του κορονοϊουCOVID-19 διαφέρει από επιχείρηση σε επιχείρηση και από κλάδο σε κλάδο. Ωστόσο, η οικοδόμηση της ανθεκτικότητας των επιχειρήσεων θα πρέπει να κινηθεί γύρω από οκτώ βασικούς άξονες, με στόχο την εξασφάλιση της συνέχειας των δραστηριοτήτων και την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης στις νέες συνθήκες:

  1. Θέσπιση κεντρικής ομάδας διαχείρισης κρίσεων που θα λαμβάνει γρήγορες αποφάσεις και θα τις υλοποιεί άμεσα.
  2. Διασφάλιση της υγείας και ασφάλειας του ανθρώπινου δυναμικού μέσω εταιρικών και ατομικών δράσεων, όπως η τηλεργασία.
  3. Τακτική αναθεώρηση των σχεδίων έκτακτης ανάγκης και επιβεβαίωση του βαθμού επιχειρησιακής ετοιμότητας και συνέχισης δραστηριοτήτων (businesscontinuity) κατά μήκος του οργανισμού.
  4. Εγκαθίδρυση μηχανισμού συλλογής έγκυρης και έγκαιρης πληροφόρησης και ενημέρωση όλων των τμημάτων της επιχείρησης.
  5. Εξασφάλιση δυνατότητας άμεσης και δομημένης ανταπόκρισης σε έκτακτα γεγονότα.
  6. Εντοπισμός και αξιολόγηση του βαθμού έκθεσης της επιχείρησης σε δυνητικές απειλές που σχετίζονται με τρίτα μέρη και αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων.
  7. Αξιολόγηση των συστημάτων κυβερνοασφάλειας και διασφάλιση του μέγιστου βαθμού θωράκισης έναντι των κυβερνοεπιθέσεων, με έμφαση στους μηχανισμούς προστασίας δεδομένων, καθώς και αυξημένη εξάρτηση στις ψηφιακές τεχνολογίες και την τηλεργασία λόγω των συνθηκών, αποτελεί πεδίο δυνητικών απειλών.
  8. Συστηματική και διαφανής επικοινωνία με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και όσους εξαρτώνται ή επηρεάζονται άμεσα από την επιχείρηση.

 

Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης ετοιμότητας αντιμετώπισης της κρίσης υγείας

  • Υπάρχει η δυνατότητα οι εργαζόμενοι της εταιρείας να δουλέψουν από το σπίτι;
  • Έχει γίνει η κατάλληλη προετοιμασία των υποδομών για τηλεργασία;
  • Έχει γίνει η απαραίτητη προετοιμασία για τις διαδικασίες υποστήριξης των εργαζομένων και των διοικητικών στελεχών για αποτελεσματική τηλεργασία;
  • Σε περίπτωση απουσιών από την εργασία λόγω ασθένειας ή άλλων σχετικών με τη δημόσια υγεία παραγόντων, μπορούν οι δραστηριότητες να καλυφθούν από άλλους συναδέλφους, εντός ή εκτός της εταιρείας;
  • Έχουν διαμορφωθεί διαδικασίες τήρησης πρακτικών υγιεινής στους χώρους εργασίας αλλά και πρακτικών αντιμετώπισης πιθανών κρουσμάτων;
  • Έχουν διαμορφωθεί πλάνα λειτουργίας της εταιρείας σε περίπτωση υψηλού αριθμού παραιτήσεων;
  • Έχουν διαμορφωθεί σχέδια επικοινωνίας με τους εργαζόμενους;
  • Έχουν διαμορφωθεί σχέδια υποστήριξης των διοικητικών στελεχών ως προς τον τρόπο διαχείρισης των ομάδων τους;
  • Έχουν διαμορφωθεί ομάδες αντιμετώπισης κρίσεων με σαφείς οδηγίες για το τι πρέπει να κάνουν;
  • Έχουν διαμορφωθεί εναλλακτικά σενάρια δράσεων ανάλογα με τα ενδεχόμενα και την κρισιμότητα της κατάστασης;

 

Οργανωτική Προσαρμογή

  • Παρακολούθηση πιθανών αλλαγών που έγιναν στην επιχείρηση με την κρίση του COVID -19 και επίδειξη αντανακλαστικών προσαρμογής στη νέα πραγματικότητα, όπως αναθεώρηση της στρατηγικής και του επιχειρησιακού σχεδίου που τη συνοδεύει.
  • Αξιολόγηση των επιπτώσεων σε οργανωτικό και διαχειριστικό επίπεδο με στόχο την ευθυγράμμιση της επιχείρησης και των εργαζομένων στις επιταγές της νέας πραγματικότητας.
  • Δημιουργία μια ομάδας ειδικού σκοπού από έμπειρα επιτελικά στελέχη για τη λήψη άμεσων αποφάσεων χωρίς χρονοκαθυστερήσεις και αδράνεια.

 

Τεχνολογική προσαρμογή

Η τεχνολογία πάντα προσφέρει ασφαλείς λύσεις στη λειτουργία μιας επιχείρησης. Πολλώ  δε μάλλον σε περιόδους κρίσης όπως αυτή του COVID-19. Πιο συγκεκριμένα, η ψηφιακή τεχνολογία και το διαδίκτυο προσφέρουν τη δυνατότητα συνέχισης της λειτουργίας της επιχείρησης με αξιόπιστο και ασφαλή τρόπο.

 

ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ / ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ

Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να προσφέρουν το έργον τους σε τακτική βάση εξ’ αποστάσεως (από το σπίτι τους ή οποιοδήποτε άλλη τοποθεσία εκτός επιχείρησης), χρησιμοποιώντας τα σύγχρονα μέσα τηλεπικοινωνίας.

 

Απαραίτητος εξοπλισμός:

  • Ηλεκτρονικός υπολογιστής.
  • Σύνδεση στο διαδίκτυο.
  • Συστήματα τηλε-διασκέψεων .
  • Εξοπλισμός γραφείου, τηλέφωνα.

 

ΒΗΜΑΤΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

Παίρνοντας την απόφαση για το ξεκίνημα

  • Αξιολόγηση αναγκών και δυνατοτήτων χρήσης της τηλεργασίας ανά δραστηριότητα/θέση εργασίας στην επιχείρηση.
  • Ανάλυση κόστους / οφέλους.
  • Ανάλυση των κινδύνων.

 

Διαμόρφωση κατάλληλων πολιτικών / διαδικασιών

 

  • Προσδιορισμός τόπου τηλεργασίας (π.χ. σπίτι) και συχνότητας (πλήρης, μερική, ορισμένες ημέρες μόνο).
  • Επιλογή εργαζομένων, θέση εργασίας, αντικείμενο απασχόλησης, γνώσεις και ικανότητες εργαζομένου.
  • Υπαγωγή εργαζομένων σε τηλεργασία βάσει πολιτικής ή κατόπιν αιτήματος.
  • Προσδιορισμός ημερών / χρόνου τηλεργασίας.

 

Εφαρμογή τηλεργασίας και διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της

 

  • Εκτίμηση ενδεχόμενων επαγγελματικών κινδύνων στο χώρο τηλεργασίας, λήψη μέτρων προστασίας, διαδικασία αντιμετώπισης ατυχημάτων.
  • Εκτίμηση κινδύνων διαρροής δεδομένων, λήψη μέτρων προστασίας και συστήματα αντιμετώπισης παραβιάσεων.
  • Διασφάλιση αποτελεσματικής διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, συνεργασίας και συντονισμού «τηλεργαζομένων».

 

Αξιολόγηση και βελτίωση της διαδικασίας

 

  • Θέσπιση κατάλληλων στόχων, προσδιορισμός μηχανισμών μέτρησης και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων για τη βελτίωση του συστήματος.

 

Χρήσιμα εργαλεία

 

  • Google: GSuite Enterprise Edition (δωρεάνέωςτην 1 Ιουλίου). Δυνατότητα για τηλεδιασκέψεις, chat, άμεσης συνεργασίας σε πραγματικό χρόνο, κοινοποίηση αρχείων, δυνατότητα feedback σε εργασίες και έργα κ.α.
  • Ζοοm: Εφαρμογή videoconferencing. Δυνατότητα για webinars, meetings, liveevents μηνύματα με δυνατότητα καταγραφής και αποθήκευσης κλήσεων.
  • Μicrosoft: Microsoft Teams (δωρεάνγια 6 μήνες). Δυνατότηταγια chat rooms, video conference, collaborative rooms καιάμεσεςβιντεοκλήσεις.
  • Slack: Πλατφόρμα επικοινωνίας. Δυνατότητα για chatrooms, ξεχωριστά κανάλια επικοινωνίας ανά έργο με τους συνεργάτες που συμμετέχουν, κοινοποίηση αρχείων και videocalls κ.α.
  • Basecamp: Πλατφόρμα διαχείρισης έργων (projectmanagement) και επικοινωνίας μεταξύ των συνεργατών της εταιρείας. Δυνατότητα για διαμοιρασμό ιδεών και απόψεων, οργάνωση συζητήσεων σε ένα κανάλι και παρακολούθηση εξέλιξης κάθε έργου.
  • Cisco:CiscoWebex (δωρεάν για αόριστο διάστημα). Δυνατότητα για τηλεδιασκέψεις, συνεργασίες εξ’ αποστάσεως με πολλούς συμμετέχοντες
  • KanbanFlow: Πλατφόρμα διαχείρισης και παρακολούθησης έργων. Δυνατότητα για παρακολούθηση σταδίου κάθε έργου, ποιος συμμετέχει σε κάθε έργο, ταξινόμηση αρχείων ανά έργο, tasks και subtasks ανά έργο, με τα κατάλληλα εργαλεία filtering και search, συγκέντρωση συγκεκριμένης πληροφορίας ανά συνεργάτη, τμήμα ή πελάτη.
  • Asana: Δυνατότητα για δημιουργία έργων, ανάθεση αρμοδιοτήτων του κάθε έργου ανά συνεργάτη, καθορισμός deadlines και επικοινωνία με όποιον χρειάζεται. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα να προστίθενται αρχεία από τα GoogleDrive, Dropbox.
  • GoToMeeting:Videoconference με συνεργάτες ή πελάτες (βασική έκδοση δωρεάν). Δυνατότητα για οργάνωση onlinemeetings, χωρισμός οθόνης στα 2, δημιουργία webinars και επαφές με πελάτες.
  • Trello: Μια εφαρμογή που προτιμούν startups και μικρομεσαίες επιχειρήσεις διότι είναι εύκολο, άμεσο και γρήγορο. Δυνατότητα για σημειώσεις, ταξινόμηση προτεραιοτήτων στα έργα και στις υποχρεώσεις της ομάδας.
  • Υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων λύσεων χαμηλού ή και μηδενικού κόστους.
    • Ενδεικτικά: Skype, Viber, Dropbox, Evernote, Google docs +hangouts, Office 365 κ.α.

 

 

 

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Τη δεδομένη χρονική στιγμή τα εμπορικά καταστήματα δεν βρίσκονται σε λειτουργία λόγω εφαρμογής του πλαισίου προφύλαξης των πολιτών από τον COVID-19. Όμως, η  ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες δεν είναι αμελητέα. Κατά συνέπεια, ένας πρόσφορος και ασφαλής τρόπος για την προμήθεια αγαθών και τη χρήση υπηρεσιών αποτελεί η λύση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Μια θετική εξέλιξη για τον κλάδο του εμπορίου και της εφοδιαστικής αλυσίδας θα ήταν περισσότεροι Έλληνες να αρχίσουν να αγοράζουν onlineλόγω των ειδικών συνθηκών,. Να αυξηθούν δηλαδή τα άτομα που εμπιστεύονται και επιλέγουν τις διαδικτυακές αγορές. Την επόμενη μέρα της κανονικότητας αναμένεται ακόμη σημαντικότερη αύξηση των online πωλήσεων, τόσο από χρήστες που ήδη αγόραζαν online, όσο και από νέους που τώρα ωθήθηκαν να ολοκληρώσουν για πρώτη φορά διαδικτυακά μια αγορά για να αποφύγουν τον συγχρωτισμό. Οι καταναλωτές αυτοί θα αντιληφθούν σταδιακά τα οφέλη και τις ευκολίες του ηλεκτρονικού εμπορίου και θα το επιλέξουν ξανά.

Είναι γεγονός πως ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να αναπτύσσεται ταχύτατα τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να αγνοήσουν τα δεδομένα αυτά, δίχως να φροντίζουν για τη στρατηγικά οργανωμένη προβολή και προώθησή τους στο Internet.

Ο επιχειρηματίας οφείλει να είναι έτοιμος να εφαρμόσει το σχέδιο αυτό και να ανοίξει την πόρτα σε κάτι που δεν αποτελεί απλά το μέλλον, αλλά το παρόν.

«Η αδράνεια φέρνει στασιμότητα και η στασιμότητα σβήσιμο από τον επιχειρηματικό χάρτη»

ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη των επιχειρήσεων σε πλαίσιο προστασίας λόγω της υγειονομικής κρίσης του COVID-19,, είναι η διατήρηση των θέσεων εργασίας όλων των εργαζομένων τους.

Παρατίθεται με ενδεικτικό τρόπο το πλαίσιο προστασίας των επιχειρήσεων, εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων – ελεύθερων επαγγελματιών μηνός ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020.

 

Στο ακόλουθο link, που παραπέμπει στο Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών (ημερομηνία ανάρτησης 31/03/2020: ΠΗΓΗ:ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ), μπορείτε να βρείτε όλα όσα αφορούν τα τρία πλαίσια προστασίας των επιχειρήσεων, εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων και ελεύθερων επαγγελματιών σχετικά με:

 

  • Τη διεύρυνση του αριθμού των επιχειρήσεων που εντάσσονται στα δύο νέα πλαίσια προστασίας.
  • Την αναστολή καταβολής οφειλών από δηλώσεις Φ.Π.Α. και δόσεις βεβαιωμένων οφειλών
  • Την αναστολή καταβολής ασφαλιστικών εισφορών (εργαζομένων και εργοδότη) και δόσεων βεβαιωμένων οφειλών προς ΕΦΚΑ.
  • Την έκπτωση ενοικίου.
  • Την παράταση καταβολής δώρου Πάσχα και κάλυψη ποσοστού δώρου του Πάσχα από τον κρατικό προϋπολογισμό υπό προϋποθέσεις.
  • Την αποζημίωση ειδικού σκοπού ύψους 800 ευρώ και 600 ευρώ ανάλογα με τις προϋποθέσεις που ισχύουν.
  • Τη δήλωση επιχειρήσεων στην πλατφόρμα «ΕΡΓΑΝΗ» (https://eservices.yeka.gr/), για τη λήψη αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους εργαζόμενους και έκπτωσης 40% επί του ενοικίου.
  • Τη δήλωση εργαζομένου στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΥΕΚΑ) (https://supportemployees.yeka.gr), για τη λήψη αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους εργαζόμενους και έκπτωσης 40% επί του ενοικίου.

 

Κωδικοί Αντικειμένου Δραστηριότητα (ΚΑΔ) που πλήττονται : https://www.taxheaven.gr/attachment/6811

ΤΡΑΠΕΖΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ

  • Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, στο πλαίσιο της πανεθνικής προσπάθειας να μειωθούν οι κίνδυνοι μετάδοσης του κοροναϊού, ανακοίνωσε τα παρακάτω μέτρα στήριξης για τους συναλλασσόμενους για τις συναλλαγές που μπορούν να διενεργούν χωρίς τη φυσική τους παρουσία στα τραπεζικά καταστήματα.
    • Συγκεκριμένα: Αναλήψεις μετρητών με την χρήση χρεωστικής κάρτας από τα ΑΤΜ, που τροφοδοτούνται ανελλιπώς, εντός του ημερήσιου ορίου που έχει ο κάτοχος, και καταθέσεις μετρητών σε ΑΤΜ. Επίσης, για όσους δεν διαθέτουν χρεωστική κάρτα είναι δυνατή η κατάθεση στα Κέντρα Αυτόματων Συναλλαγών (APS).Υπενθυμίζεται ότι είναι εφικτό να πραγματοποιούνται μαζικές πληρωμές εταιρειών, χωρίς την υποχρέωση φυσικής παρουσίας στο κατάστημα, μέσω αποστολής αρχείων πληρωμών και internet banking. Το internet banking σας εξασφαλίζει, επίσης, ενημέρωση για τις κινήσεις και το υπόλοιπο του λογαριασμού σας, και την μεταφορά σε λογαριασμό που τηρεί στην ίδια τράπεζα ο πελάτης ή τρίτος. Χωρίς την υποχρέωση φυσικής παρουσίας του πελάτη, είναι δυνατή η πληρωμή τρίτων, μέσω εναλλακτικών δικτύων (ATM, internet banking) και των ειδικών website πληρωμών που διαθέτουν οργανισμοί και εταιρείες. Η πληρωμή των φορολογικών υποχρεώσεων στις κατά τόπους ΔΟΥ είναι εφικτή και  χωρίς την έκδοση τραπεζικής επιταγής από κατάστημα τράπεζας, και μπορεί  να πραγματοποιηθεί σε Κέντρο Αυτόματων Συναλλαγών, ATM & internet banking.
  • Αντιμετώπιση του ζητήματος των μεταχρονολογημένων επιταγών και διεύρυνση των μέτρων στήριξης.
    • Μεταξύ άλλων, η ΠΝΠ (ΦΕΚ 75 Α΄, 30-03-2020) προβλέπει: αναστολή προθεσμιών λήξης, εμφάνισης και πληρωμής αξιογράφων: από τις 30 Μαρτίου 2020 και μέχρι την 31η Μαΐου 2020, για τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) των επιχειρήσεων που, είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητά τους κατ’ εφαρμογή κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης, είτε έχουν πληγεί δραστικά από την επιδημία του κοροναϊού COVID-19, αναστέλλονται οι προθεσμίες λήξης, εμφάνισης και πληρωμής οφειλόμενων από αυτές αξιογράφων κατά εβδομήντα πέντε (75) ημέρες από την αναγραφόμενη ημερομηνία επί εκάστου αξιογράφου. Τα οριζόμενα στο προηγούμενο εδάφιο ισχύουν και για τις επιχειρήσεις των οποίων οι ΚΑΔ πρόκειται να συμπεριληφθούν στις ανωτέρω αποφάσεις κατά τον μήνα Απρίλιο του έτους 2020 από την επομένη της ημερομηνίας δημοσίευσης της συμπερίληψης των συγκεκριμένων ΚΑΔ στις πληττόμενες επιχειρήσεις.

Πηγή άντλησης πληροφόρησης και συνεχούς ενημέρωσης:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΡΑΠΕΖΩΝ:   https://www.hba.gr/

Για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις μπορείτε να ενημερωθείτε στον ιστότοπο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ https://www.minfin.gr/

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ

Μια από τις πιο δύσκολες πτυχές της μετακοροναϊκής εποχής είναι να κατανοήσουμεπώς να οργανώσουμε την άμυνα μας και πως να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα.

Επιχειρήσεις και εργαζόμενοι, χρειάζεται:

  • να αξιολογήσουν την παρούσα κατάσταση.
    • Με αντικειμενικό τρόπο. Η υγειονομική κρίση έχει πλήξει όλη την αγορά. Όχι μία μόνο επιχείρηση.
  • να χρησιμοποιήσουντην εφευρετικότητα, την εμπειρία και τις γνώσεις τους.
    • Η επιχείρηση είναι ένας οργανισμός που μαθαίνει. Μαθαίνει να προσαρμόζεται και να αντιδρά σε προκλήσεις και αντιξοότητες.
  • να  αναζητήσουν καινοτόμες, πρωτοποριακές, μοναδικές λύσεις που θα οδηγήσουν σε μια επιτυχημένη οργανωτική και τεχνολογική προσαρμογή της επιχείρησης.
    • Η επιχείρηση μπορεί με τον τρόπο αυτό να διασφαλίσει την επιβίωσή της και να διαχειριστεί τις όποιες ζημίες της.

Όμως όλα αυτά θα μπορούσαν να μην αποδειχθούν αποτελεσματικά εάν η επιχείρηση δεν παρακολουθεί τις αλλαγές που έγιναν στο επιχειρηματικό οικοσύστημα με την κρίση του COVID -19. Και αυτό αφορά τα μερίδια αγοράς που έχασε, αυτά που θα διεκδικήσει ξανά και εκείνα που θα δημιουργήσει εκ νέου. Η αξιολόγηση αυτών των προβλημάτων ως επιπτώσεις μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες ανάκαμψης μέσα από την οργανωτική και τεχνολογική προσαρμογή που αναφέρθηκαν σε προηγούμενη ενότητα.

Αναμφίβολα, η προσαρμογή αυτή, στοχεύει στην ευθυγράμμιση της επιχείρησης και των εργαζομένων στις νέες επιταγές της δεκαετίας που διανύουμε (2020 -2030).

Παρακαλώ διαβάστε τον οδηγό για τη συνέχιση της επιχειρηματικής λειτουργίας από το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ): https://www.sev.org.gr/grafeio-typou/deltia-typou/praktikos-odigos-gia-ti-synechisi-tis-epicheirimatikis-leitourgias-apo-ton-sev/

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Είναι γεγονός ότι η παρούσα υγειονομική κρίση είναι πρωτόγνωρη. Αλλά αντιμετωπίσιμη. Τα μέτρα ατομικής υγιεινής και προφύλαξης καθώς και η οικονομική ενίσχυση επιχειρήσεων και ανθρώπινου δυναμικού διαμορφώνουν ένα κλίμα αισιοδοξίας για την αντιμετώπισή της.

Αισιοδοξία, που θέλει τις απώλειες να είναι λιγότερες από τις λύσεις και τις εναλλακτικές να κυριαρχούν έναντι των αρνητικών επιπτώσεων. Προσδοκούμε  την επιστροφή στην κανονικότητα και στους ομαλούς ρυθμούς ζωής: να συνεχίσουμε, δηλαδή,  εκείνα που προς στιγμή αφήσαμε και  να δημιουργήσουμε εκείνα που οραματιστήκαμε.

Προϋπόθεση όμως για να βιώσουμε καλύτερες και ασφαλέστερες ημέρες είναι η ατομική ευθύνη και η κοινωνική αλληλεγγύη. Έτσι θα διασφαλίσουμε, με τον πλέον ενδεδειγμένο για την περίσταση τρόπο,την κοινωνική συνοχή και την ποιότητα στη ζωή μας.

Δύο έννοιες που για να πραγματωθούν,ζητούν ως αρωγό και συμπαραστάτη την υγιή επιχειρηματικότητα.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Στοιχεία επικοινωνίας στελεχών του Κέντρου Υποστήριξης Επιχειρήσεων (KYE) της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας:

E-mail: info@kye.com.gr

(Το e-mailισχύει γιαόλες της Περιφερειακές Ενότητεςτης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας)

ΠΕ Φθιώτιδας:                 Πλ. Ελευθερίας 3, 2ος όροφος, Λαμία 35131

                                                Τ. 2231030190, F.2231028725 

ΠΕ Βοιωτίας:                     Φίλωνος 35-39, Λιβαδειά 32131,

  1. T. 2261350255, F. 2261350239

ΠΕ Εύβοιας:                       Λ. Χαΐνά 93, Χαλκίδα 34100,

                                                Τ. 2221353826, F. 2221036055

ΠΕ Ευρυτανίας:                Κατσαντώνη 2, Καρπενήσι 36100,

                                                T/F. 2237352433

ΠΕ Φωκίδας:                     Ι. Γιδόγιαννου 31, Ισόγειο, Άμφισσα 33100,

                                                Τ. 2265350667F. 2265350666

 

[1] Ο ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΑΪΟΥ COVID-19, συντάχθηκε από τα στελέχη της Δομής του ΚΥΕ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και αποτελεί συμβουλευτικό οδηγό γενικού χαρακτήρα και όσα αναφέρονται δε συνιστούν ειδικές νομικές, λογιστικές, φοροτεχνικές, τραπεζικές ή ασφαλιστικές συμβουλές.

Προηγούμενο άρθρο «Η κίνηση είναι ζωή και η ζωή συνεχίζεται!»
Επόμενο άρθρο Τηλεδιάσκεψη στο Δήμο Λαμιέων για τα μέτρα στήριξης των επαγγελματιών