Στις 6 Οκτωβρίου 2017 ξεκινήσαμε το ταξίδι από την αγαπημένη μας Στυλίδα και φθάσαμε στην «καρδιά» της Θεσ/νίκης, στην πλατεία Αριστοτέλους, σε ένα από τα σημαντικότερα κέντρα των γραμμάτων και του πολιτισμού, στο βιβλιοπωλείο «Ιανός».
Μάς υποδέχθηκαν εγκάρδια συγγενείς , φίλοι και γνωστοί. Σε λίγο πλημμύρισε η αίθουσα από προσκεκλημένους. Παρουσιάσαμε – με μεγάλη επιτυχία – το βιβλίο «Νεοελληνικός Λόγος», διανθισμένο με αντίστοιχες βιβλιοκριτικές, με θεατρική απόδοση κειμένου, με ποίηση, μουσική και τραγούδι. Η ατμόσφαιρα φωτίστηκε με «χρώματα» Φθιώτιδας και μοσχομύρισε «αρώματα» Στυλίδας, Λαμίας, Υπάτης …. Βιώσαμε ευχάριστες στιγμές και ζήσαμε μια εμπειρία μοναδική!
Σε ό,τι αφορά τον διοργανωτή του ταξιδιού, επιτρέψτε του να αισθανθεί κάτι περισσότερο και να αναρωτηθεί:
- Πόση μεγαλύτερη ηθική ικανοποίηση θα μπορούσε άραγε να νιώσει μία φιλόλογος από το γεγονός ότι το βιβλίο της παρουσιάστηκε στο κεντρικότερο βιβλιοπωλείο, της συμπρωτεύουσας, τον «Ιανό»;
- Πόση πιο βαθιά ευγνωμοσύνη θα μπορούσε να χρωστά σε έναν μεγάλο εκδοτικό οίκο – όπως οι εκδόσεις ΖΗΤΗ – πουτής εμπιστεύτηκε τη συγγραφή ενός εκπαιδευτικού βιβλίου;
- Πόσηάραγε μεγαλύτερη χαρά μπορεί να βιώσει όταν φίλοι, συνάδελφοι, συγγενείς και ο Δήμος της πόλης μας έχουν στηρίξει την προσπάθειά της από την αρχή αυτού του εγχειρήματος μέχρι σήμερα;
Μετά την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών, αισθάνομαι την ηθική υποχρέωση να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους εκείνους που παραβρέθηκαν στην παρουσίαση του βιβλίου, τόσο στο πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Λαμιέων (22-2-2017) όσο και στον «Ιανό» Θεσ/νίκης (6-10-2017). Κυρίως όμως θέλω να ευχαριστήσω δημόσια όσους με ενθάρρυναν, με βοήθησαν και μου συμπαραστάθηκαν για να βγουν στο «φως» και να παρουσιασθούν στο κοινό τα βιβλία: α. «Διαχρονικά και Σύγχρονα θέματα», (2010) και β. «Νεοελληνικός Λόγος», (2017).
Το βιβλίο «Νεοελληνικός Λόγος» για την Α΄ , Β΄ και Γ΄ Λυκείου, Εκδόσεις ΖΗΤΗδεν είναι τίποτε περισσότερο από μια συνειδητή και ολοκληρωμένη πρόταση διδασκαλίας, που όλοι μας ως εκπαιδευτικοί παρέχουμε στους μαθητές μας. Δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένα εμπεριστατωμένο και προσεκτικά οργανωμένο έργο, το οποίο περικλείει την εμπειρία του «χθες» και του «σήμερα» στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, αλλά έχει προεκτάσεις και στο «αύριο».
Ποιο ήταν το βαθύτερο κίνητρο αυτής της προσπάθειας; Ίσως η ενδόμυχη επιθυμία μιας εκπαιδευτικού να «εισπράττει» την ηθική δικαίωση της προσφοράς της στην πόλη που γεννήθηκε, μεγάλωσε, εργάστηκε και ζει. Να συναντά «πρώην» μαθητές της και «νυν» συμπολίτες της, να την κοιτάζουν κατάματα, να την χαιρετούν και με τη στάση τους αυτή να την «δικαιώνουν».
Και τώρα που το «ταξίδι» έφτασε στο τέλος του; Σκέφτεσαι,ομολογείς και κοινοποιείς τη σκέψη σου: «Πραγματικά άξιζε τον κόπο, τις δυσκολίες, τις θυσίες! Άξιζε ο ωραίος αγώνας που έδωσες 34 χρόνια στην εκπαίδευση! Άξιζαν τα 20 χρόνια που πάλεψες με αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια στο Λύκειο της πόλης μας!».
Στυλίδα 16-10-2017
Σας ευχαριστώ πολύ
Ευφροσύνη Καγιάρα – Περδικάκη, φιλόλογος