Ειδήσεις

Στο τέλος του έτους οι αποφάσεις για Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65


Υπομονή μέχρι το τέλος του 2016 θα πρέπει να έχουν οι ενδιαφερόμενοι για το βόρειο και νότιο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας πιο γνωστού ως Ε65.

Σε συνάντηση που είχαν την Παρασκευή το μεσημέρι στο Δημαρχείο Τρικάλων η ΠΕΔ Θεσσαλίας και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, συζητήθηκε εκτενώς το ζήτημα της πλήρους ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου.

Μέχρι σήμερα από τον οδικό άξονα Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία, κατασκευάζεται και ολοκληρώνεται το ενδιάμεσο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Αυτός ο δρόμος αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη Μαρτίου, δηλαδή σε λιγότερο από 6 μήνες.

Ωστόσο ο Ε65 θεωρείται “τυφλός αυτοκινητόδρομος” καθώς θα έχει την μοναδική πρωτοτυπία να είναι ο μοναδικός που δεν συνδέεται με κανένα άλλο αυτοκινητόδρομο στο δίκτυο που δημιουργείται στη χώρα. Θα ξεκινά λίγο πριν τον Δομοκό και θα τελειώνει λίγο πριν την Καλαμπάκα και θα συνδέεται μόνο με το τοπικό δίκτυο και τις Εθνικές Οδούς, Λάρισα-Καρδίτσα και Λάρισα-Τρίκαλα.

Στην ενημέρωση που υπήρξε από τον κο Δέδε, το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα κόστους 320εκ.ευρώ και μήκους 38χλμ. έχει επιτευχθεί η προέγκριση στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και απομένει η έγκριση του Φακέλου Μεγάλου Έργου, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, πιθανότατα το πρώτο εξάμηνο του 2017. Να σημειώσουμε ότι δεν θα υπάρξει δημοπράτηση αλλά απευθείας κατασκευή από την κατασκευαστική κοινοπραξία Κεντρική Οδός.

Αναφορικά με το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία, τα πράγματα είναι πολύ πιο ασαφή. Από τη μία δεν έχει συμφωνηθεί η τελική χάραξη του δρόμου καθώς υπάρχουν πολλές διαφορετικές προτάσεις, οι οποίες και αξιολογούνται.

Επίσης, στο μείζον θέμα της χρηματοδότησης, το έργο είναι στον αέρα γιατί δεν έχει ενταχθεί ούτε στο ΕΣΠΑ, ούτε στο Πακέτο Γιουνκέρ. Από την πλευρά του το Υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με τον κο Δέδε, αναζητά εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης του έργου μέσω της ΕΤΕπ. Η εκτίμηση του Γ.Γ.Υποδομών είναι πως θα έχουμε οριστικά νέα για τον τρόπο χρηματοδότησης του βόρειου τμήματος μέχρι το τέλος του έτους.

Στην ουσία το έργο θα “σπάσει” σε τρεις διαφορετικές χρονικές φάσεις. Η πρώτη θα είναι τον Μάρτιο του 2017 με την παράδοση του Ξυνιάδα-Τρίκαλα, η δεύτερη θα είναι το 2020-2021 με την παράδοση του Λαμία-Ξυνιάδα και η τρίτη είναι άγνωστη αλλά σίγουρα πιο μελλοντική για το Τρίκαλα-Εγνατία και εφόσον τελικά γίνει εφικτή η χρηματοδότηση του έργου.

Πηγή: ypodomes.com

Προηγούμενο άρθρο 5 νεκροί από τροχαία ατυχήματα τον Σεπτέμβριο στη Στερεά Ελλάδα
Επόμενο άρθρο Συνέλευση για το μέλλον της πρωτοβουλίας πολιτών «Κάστρο Αλληλεγγύης – Χωρίς Μεσάζοντες Λαμίας»