Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός υπέγραψε την απόφαση ένταξης του έργου: «Υποστήριξη παρεμβάσεων ισότιμης πρόσβασης ΑμεΑ και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε Τμήματα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας» στο Πρόγραμμα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 2021-2027».
Αντικείμενο του έργου είναι η υποστήριξη της λειτουργίας Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης ατόμων με αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και συγκεκριμένα στις ακαδημαϊκές μονάδες που εδρεύουν στις πόλεις Θήβα, Άμφισσα και Καρπενήσι της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Οι παρεμβάσεις αυτές έχουν ως στόχο την ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση των Φοιτητών/τριών όλων των κύκλων σπουδών με Αναπηρία ή με Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες (ΦμεΑ& ΕΕΑ). Προβλέπονται μεταξύ άλλων τα εξής:
- Καταγραφή Περιορισμών και Εμποδίων των ΦμεΑ& ΕΕΑ στις μετακινήσεις τους και προώθηση λύσεων για τη βελτίωση της προσβασιμότητας.
- Ηλεκτρονική Προσβασιμότητα μέσω της κατάρτισης ΦμεΑ στη χρήση υπολογιστών.
- Κατάρτιση και υποστήριξη προσωπικού και Εθελοντών φοιτητών για την υποστήριξη των ΦμεΑ& ΕΕΑ.
- Διερμηνεία και Μεταγραφή για την υποστήριξη της επικοινωνίας των φοιτητών με κώφωση ή βαρηκοΐα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, των εργαστηρίων και των εξετάσεων.
- Παραγωγή προσβάσιμων ακαδημαϊκών συγγραμμάτων σε διάφορους μορφότυπους.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Η δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 744.685,50 ευρώ και καλύπτει πλήρως τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου.
«Επιδιώκουμε να στηρίξουμε ακόμη περισσότερο τους συμπολίτες μας -και εν προκειμένω τους φοιτητές μας- που το έχουν περισσότερο ανάγκη, λόγω αναπηρίας», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός μετά την ένταξη του έργου και πρόσθεσε: «Σε αυτήν την κατεύθυνση εντάσσουμε ένα ακόμη έργο στο νέο μας ΕΣΠΑ, για την υποστήριξη φοιτητών με αναπηρίες, από Σχολές της Θήβας, της Άμφισσας και του Καρπενησίου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στόχος μας να καταστεί πιο εύκολη η πρόσβαση όλων στις ακαδημαϊκές μονάδες, αλλά και η ηλεκτρονική πρόσβαση σε κατάλληλα διαμορφωμένο εκπαιδευτικό υλικό».