Ειδήσεις

Χρήστος Σταϊκούρας: Με τη νέα γραμμή Ν. Καρβάλη – Τοξότες θα συνδεθεί το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο


Αθήνα, 23 Ιουλίου: Η ΕΡΓΟΣΕ δημοσίευσε σήμερα τον διαγωνισμό για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 192,5 εκ €. και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το CEF 2021-2027.

Ο διαγωνισμός δημοσιεύθηκε  στην  Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 19 Ιουλίου και ακολούθησε σήμερα η δημοσίευση του  ηλεκτρονικού διαγωνισμού στο ΕΣΗΔΗΣ. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών έχει οριστεί για την 3η Σεπτεμβρίου 2024.

Το έργο αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν.Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς  τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου.

Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η σύνδεση με το δίκτυο των γειτονικών χωρών.

Η σιδηροδρομική αυτή σύνδεση είναι βαρύνουσας σημασίας για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, AegeanSeas), ενώ παράλληλα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των βαλκανικών χωρών (μέσω του έργου Sea2Sea) αλλά και των ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία των 3 Θαλασσών «ThreeSeasInitiative (Baltic-Black-Adriatic)» στην οποία πλέον είναι μέλος και η Ελλάδα με επέκταση του διαδρόμου προς το Αιγαίο.

Τους τελευταίους μήνες, έγινε μια εντατική προσπάθεια τόσο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και από την ΕΡΓΟΣΕ, για την επίλυση ζητημάτων που εκκρεμούσαν, φτάνοντας έτσι στη δημοπράτηση του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου της τελευταίας δεκαετίας.

Κλείνει πλέον μια εκκρεμότητα αρκετών χρόνων στη περιοχή και μπαίνουν οι βάσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

Ο διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Παληός τόνισε σχετικά:«Η σημερινή εξέλιξη με τη δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού για το έργο Ν. Καρβάλη – Τοξότες, αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών του ΥΠΥΜΕ και της ΕΡΓΟΣΕ για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του έργου, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του από το ευρωπαϊκό εργαλείο CEF 2021-2027.

Η διασύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας και  συγκεντρώνει το ενδιαφέρον πολλών ευρωπαϊκών χωρών, καθώς συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, AegeanSeas) και εντάσσεται στην ευρωπαϊκή γεωγραφική ομπρέλα του projectThreeSeasInitiative».

Σχετικά με την ΕΡΓΟΣΕ:

Η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. συστάθηκε το 1996 ως θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ και ανήκει στις ΔΕΚΟ. Αποστολή της εταιρείας είναι η ολοκλήρωση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου που θα αποτελέσει σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, συμβάλλοντας στην ασφάλεια και ταχύτητα των μεταφορών ανθρώπων, αγαθών και εμπορευμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. διαχειρίζεται σήμερα τα έργα εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών γραμμών και εγκαταστάσεων του ΟΣΕ που συγχρηματοδοτούνται από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2014-2020 από το Χρηματοδοτικό Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility- CEF) 2014-2020 καθώς και έργα με αμιγώς εθνική χρηματοδότηση που είναι αναγκαία προκειμένου να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις των συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα περισσότερα από 200 έμπειρα και άριστα καταρτισμένα στελέχη, ενώ παρέχει τις υπηρεσίες της για περισσότερες από δύο δεκαετίες ανταποκρινόμενη αποτελεσματικά και με αξιοπιστία στην υλοποίηση των έργων μέσω της άρτιας οργάνωσης, δομής και συστημάτων που διαθέτει. Με την σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση του σιδηροδρόμου, το φθινόπωρο του 2024, η εταιρία θα συνενωθεί με την ΟΣΕ Α.Ε. και κλάδο της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. για την δημιουργία του ενιαίου φορέα «ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.».

Προηγούμενο άρθρο Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ τουΥπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
Επόμενο άρθρο Μήνυμα του Υπουργού ΥΜΕ – Βουλευτή Φθιώτιδας Χρήστου Σταϊκούρα για την 50η Επέτειο Αποκατάστασης της Δημοκρατίας