Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός συναντήθηκε την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2022 με την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, παρουσία και του Εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου Παιδείας Κώστα Γαλάνη.
Σκοπός της συνάντησης, που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, ήταν η εφ’ όλης της ύλης συζήτηση πάνω στα θέματα Παιδείας και τα κρίσιμα ζητούμενα της Στερεάς Ελλάδας. Ειδικότερα ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Κώστας Γαλάνης:
- Έθεσαν εκ νέου το πανστερεοελλαδίτικο αίτημα για ίδρυση Πανεπιστημιακού Ιδρύματος στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
- Επεσήμαναν τη μεγάλη σημασία του να στηριχθούν παντοιοτρόπως τα εννέα υφιστάμενα τμήματα ΑΕΙ που εδρεύουν στη Στερεά Ελλάδα, των ιδρυμάτων: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ενημέρωσαν, παράλληλα, την Υπουργό για τη συνεργασία και τις υποστηρικτικές δράσεις που αναπτύσσει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με τα εν λόγω ιδρύματα, όπως:
- Η αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών του πρώην ΤΕΙ Καρπενησίου.
- Η διαμόρφωση κτιρίου του πρώην Οργανισμού Κωπαΐδας για τη στέγαση τμημάτων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
- Οι δράσεις εξωστρέφειας που υλοποιούνται από κοινού.
Αναφορικά με την τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση, απετέλεσε κοινό τόπο της συζήτησης η ανάγκη και οι ιδιαίτερες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξής της, μέσα από τα Επαγγελματικά Λύκεια, τις σχολές ΟΑΕΔ, αλλά και τα ΙΕΚ, καθώς υπάρχει υψηλή -και αυξανόμενη- ζήτηση της τοπικής αγοράς εργασίας για καταρτισμένα τεχνικά στελέχη.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Περιφερειάρχης:
- Έθεσε τη μεγάλη πρόκληση για την ανασύσταση της ιστορικής τεχνικής σχολής “Δημόκριτος”, που έχει αναλάβει η Περιφέρεια σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Εύβοιας, ζητώντας προς τούτο την αρωγή του Υπουργείου Παιδείας.
- Ενημέρωσε την Υπουργό για σχετικές δράσεις, όπως η πρόσφατη εκπαιδευτική επίσκεψη των Διευθυντών ΕΠ.ΑΛ. Στερεάς Ελλάδας στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας με σκοπό την ενημέρωση και την ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών στον τομέα της διττής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Τέλος, σχετικώς με την προσχολική και σχολική (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) εκπαίδευση, καθώς και την Ειδική Αγωγή, ο Φάνης Σπανός ενημέρωσε την Υπουργό για τα έργα σχολικής στέγης που εκτελούνται ή βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης, όπως ενδεικτικά:
- Ανέγερση Μουσικού Σχολείου Χαλκίδας, προϋπολογισμού 3.236.230 ευρώ.
- Νέο κτίριο στο χώρο του 2ουΔημ. Σχολείου Καρπενησίου, προϋπολογισμού 654.609 ευρώ.
- Αποκατάσταση 1ουΔημ. Σχολείου Κύμης, προϋπολογισμού 1.118.766 ευρώ.
- Προμήθεια, μεταφορά και εγκατάσταση μονάδων αιθουσών διδασκαλίας για την στέγαση του ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας, προϋπολογισμού 1.344.160 ευρώ.
- Προσθήκη πτέρυγας στο 1οΔημ. Σχολείο Άμφισσας, προϋπολογισμού 898.458 ευρώ.
- Δημοτικό Σχολείο Δηλεσίου (προς ένταξη).
Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Κώστας Γαλάνης εξέθεσε το μείζον ζήτημα της μεταφοράς μαθητών, προς γνώση για σχετική συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών, ενώ παρουσίασε στην Υπουργό εκπαιδευτικές δράσεις, όπως η δράση επαγγελματικού προσανατολισμού “ΠΥΞΙΔΑ”, που υλοποιεί ετησίως η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
Επισημάνθηκε, τέλος, η ιδιαίτερη αξία της πρόσφατης έγκρισης μεγάλου πλήθους μόνιμων εκπαιδευτικών για τις ανάγκες των σχολείων και η σημασία της διατήρησης των σχολικών μονάδων.
Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως συμφώνησε να αναπτυχθεί περαιτέρω συνεργασία με το Υπουργείο στο πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Μετά τη συνάντηση εργασίας, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός δήλωσε: «Ευχαριστώ την κυρία Υπουργό για τη συνεργασία μας σε μια σειρά κοινών προκλήσεων για την Παιδεία στη Στερεά Ελλάδα. Παραμένουμε προσηλωμένοι στη στοχοθεσία μας για ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας».
Ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Παιδείας Κώστας Γαλάνης τόνισε:«Συζητήσαμε αναλυτικά τα θέματα Παιδείας και των τριών βαθμίδων (Πανεπιστημιακή – Δευτεροβάθμια – Πρωτοβάθμια), τονίζοντας τις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στις περιοχές της Φωκίδας και της Ευρυτανίας. Ζητήσαμε επίσης τη στήριξη του Υπουργείου Παιδείας στην αναπτυσσόμενη επαγγελματική εκπαίδευση και τις δομές της».