Ειδήσεις

Ξεκινά το νότιο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα του Ε65


Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, ή Ε65, στο σύνολο του θα έχει μήκος περίπου 170χλμ. Θα ξεκινά σε σύνδεση με τον ΠΑΘΕ στον Μαλιακό πριν την είσοδο της Λαμίας (ερχόμενος από Αθήνα), θα περνά από Δομοκό, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα και θα τερματίζει στην Εγνατία Οδό. Η χρονοαπόσταση θα είναι περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά από 3,5 ώρες σήμερα.

Το έργο είναι χωρισμένο στα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα: 0-32χλμ, Ξυνιάδα-Τρίκαλα 32-111χλμ, Τρίκαλα-Α/Κ Γρεβενών -Α/Κ Εγνατίας 111-170χλμ. Θα λειτουργήσουν 2 μετωπικά διόδια σε Σοφάδες και Τρίκαλα και 4 πλάγια διόδια.

Το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα μήκους 80χλμ, το μεσαίο τμήμα του δρόμου είναι αυτό που κατασκευάζεται και που πρόκειται να παραδοθεί τον ερχόμενο Μάρτιο.

Την ίδια ώρα, γίνεται προετοιμασία για την κατασκευή του Νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα, που από την παραχωρησιούχο χαρακτηρίζεται αναβαλλόμενο. Το τμήμα μήκους 32,5χλμ, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και τώρα ο Φάκελος Μεγάλου Έργου, οδεύει προς έγκριση στις Βρυξέλλες. Το κόστος εκτιμάται σε 310εκ.ευρώ.

Πιθανότατα στις αρχές του χρόνου, το έργο θα ξεκινήσει και η προοπτική είναι να ολοκληρωθεί σε 3-4 χρόνια με τον κατασκευαστή να είναι πιο αισιόδοξος και έχει καταθέσει χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του έργου σε διάστημα 2 ετών.

Ο λόγος της αισιοδοξίας είναι γιατί την περίοδο 2008-2010 από τα 32,5χλμ του τμήματος, τα πρώτα 15χλμ (από την είσοδο του Ε65 μέχρι τον Κόμβο Καρπενησίου) είναι πολύ προχωρημένα και η πρόοδος τους είναι σε ποσοστό που φτάνει το 40%. Ουσιαστικά το τμήμα αυτό θα μπορούσε σε 1,5 έτος να έχει ολοκληρωθεί καθώς απομένουν ασφαλτικά και κάποια τεχνικά.

Στα επόμενα 14χλμ (15-28) και μέχρι την Σήραγγα Δομοκού, υπάρχουν άλυτα προς το παρόν τα θέματα απαλλοτρίωσης των εκτάσεων και είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου και την αποφυγή διεκδίκησης αποζημιώσεων που θα επιβαρύνουν το κόστος του έργου.

Τέλος έχουμε τη Σήραγγα Δομοκού (29-32), η οποία με μήκος 3χλμ θα είναι και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του Ε65 στο σύνολο του. Τα καλά νέα είναι ότι την περίοδο 2008-2010 διανοίχθηκαν συνολικά 1.0000 μέτρα (500 μέτρα από κάθε πλευρά της Σήραγγας). Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το θέμα της διάνοιξης θεωρείται ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο, όπως έγινε και με την περίπτωση της Σήραγγας Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό. Συνολικά ο στόχος είναι μέχρι το 2019-2020 το νότιο τμήμα να έχει ολοκληρωθεί και δοθεί στην κυκλοφορία.

Πηγή: ypodomes.com

Προηγούμενο άρθρο Φυτοτεχνικές εργασίες στο σιδηροδρομικό τμήμα Τιθορέα-Καλλίδρομο
Επόμενο άρθρο Συνάντηση του Δημάρχου Λαμιέων με τον Γενικό Γραμματέα του Κ.Κ.Ε