Μπορεί να βρισκόμαστε σε πυρετώδεις προετοιμασίες για την ολοκλήρωση και παράδοση σε λειτουργία του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα κεντρικού κομματιού του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, όμως την ίδια ώρα έχει συνεχίζεται η προετοιμασία για την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου για το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα. Όποιος νομίζει ότι πρόκειται για μία απλή διαδικασία θα πρέπει να αναθεωρήσει.
Ο Φάκελος Μεγάλου Έργου όπως πληροφορείται το ypodomes.com βρίσκεται εδώ και καιρό στην DG Com, την αρμόδια διεύθυνση ανταγωνισμού των Βρυξελλών. Οι ίδιες πληροφορίες μιλούν για μικρή καθυστέρηση λόγω απαίτησης για επιπλέον έγγραφα. Το επόμενο βήμα είναι (εφόσον δεν υπάρξει κάποιο πρόβλημα) είναι ο ΦΜΕ να συνεχίσει την “Βρυξελλιώτικη” πορεία του στην διεύθυνση DG Regio, που ασχολείται με τα θέματα περιφερειακής πολιτικής για περαιτέρω έγκριση και ολοκλήρωση από τις υπηρεσίες της Ε.Ε.
Στη συνέχεια θα πρέπει να συναφθεί η σύμβαση κατασκευής με την Κ/Ξ Κεντρική Οδός και να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων. Αυτό στην καλύτερη περίπτωση θα μας οδηγήσει στο τέλος καλοκαιριού.
Εφόσον όλα τα παραπάνω βήματα δεν αντιμετωπίσουν επιπλέον καθυστερήσεις ή άλλα θέματα, θα μπορούσαμε να δούμε τις πρώτες μπουλντόζες το Φθινόπωρο. Ο χρόνος κατασκευής του νότιου τμήματος εκτιμάται σε περίπου 3 χρόνια με το πρώτο τμήμα Λαμία-Α/Κ Καρπενησίου να θεωρείται εφικτό να ολοκληρωθεί σε 1,5 χρόνο.
Το έργο έχει μήκος 32,5χλμ, κόστος 305 εκατ.ευρώ ενώ το μεγαλύτερο τεχνικό έργο είναι η Σήραγγα Δομοκού μήκους 3χλμ με το 1χλμ να έχει ήδη διανοιχθεί.