Για ακόμα μία φορά, το SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις πιστοποίησε πως μόνο τυχαία δε χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πλέον σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες ράλλυ διεθνώς. Οι σκληρές επιφάνειες της Φθιώτιδας και της Φωκίδας αποτέλεσαν δοκιμασία για ανθρώπους και -φυσικά- μηχανές, διατηρώντας την αγωνία στα ύψη κυριολεκτικά μέχρι τη ράμπα του τερματισμού, στα προπύλαια της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας.
Αυτός που γεύτηκε τη χαρά της νίκης δεν ήταν άλλος από τον δύο φορές Πρωταθλητή Ευρώπης Kajetan Kajetanowicz, που με το Ford Fiesta R5 κατάφερε να επικρατήσει για δεύτερη φορά στο SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις (πρώτη το 2015). Η νίκη του μόνο εύκολη δεν ήταν, αφού χρειάστηκε να επιστρέψει στην κορυφή μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε χθες. Σήμερα οδήγησε γρήγορα, αλλά παράλληλα είδε όλους τους αντιπάλους του να αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων. Αρχικά, ήταν ο Nasser Al-Attiyah που αντιμετώπισε πρόβλημα με την υδραυλική υποβοήθηση του δικού του Ford Fiesta R5 ήδη από την πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας (EKO Racing Ελευθεροχώρι 1), με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο. Ο οδηγός από το Κατάρ, που ξεκίνησε το σκέλος επικεφαλής της κατάταξης, «έπεσε» 3ος, αλλά η κατάσταση έγινε ακόμα χειρότερη, αφού το πρόβλημα επαναλήφθηκε και στο δεύτερο πέρασμά του από την ίδια ειδική, κάτι που τελικά τον οδήγησε στην εγκατάλειψη. Την ίδια ώρα, ο Bruno Magalhaes, ο οποίος χθες ολοκλήρωσε το σκέλος στη 2η θέση, είδε την τύχη να του γυρίζει την πλάτη από την αρχή της σημερινής ημέρας. Το δικό του Skoda Fabia R5 παρουσίασε από το πρωί ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο δεν αποκαταστάθηκε ούτε στο μεσημεριανό service, με αποτέλεσμα ο ίδιος να ολοκληρώσει έπειτα από τεράστια προσπάθεια. Η καλύτερη ανταμοιβή του, πάντως, έπειτα από όλα όσα αντιμετώπισαν οι αντίπαλοί του, ήταν το 2ο σκαλί του βάθρου.
Και για την 3η θέση, όμως, η εξέλιξη του αγώνα ήταν συναρπαστική! Προς στιγμήν εκεί βρέθηκαν οι Σωκράτης Τσολακίδης-Χάρης Δήμος με το Skoda Fabia R5, αλλά μία έξοδός τους στο πρώτο πέρασμα από την ειδική διαδρομή SEAJETS Ρεγκίνι 1 είχε ως αποτέλεσμα να «πληγώσουν» το σύστημα διεύθυνσης και να τεθούν εκτός διεκδίκησης μιας θέσης στο βάθρο. Λίγο αργότερα, η εγκατάλειψη του Al-Attiyah έφερε τον Murat Bostanci 3ο, αλλά με μικρή διαφορά από τους Γιώργο Φιλιππίδη-Λεωνίδα Μαχαίρα και τον Grzegorz Grzyb, αμφότερους με Skoda Fabia R5.
Οι τρεις τους μπήκαν στην τελευταία ε.δ. με την 3η θέση «ανοιχτή» και όλους ικανούς για το καλύτερο. Αυτός που στάθηκε ικανότερος ή πιο τυχερός ήταν ο Πολωνός Grzegorz Grzyb, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά πως ο αγώνας τελειώνει μόνο στη ράμπα του τερματισμού. Νωρίτερα, τόσο ο Τούρκος οδηγός με το Ford Fiesta όσο και ο Γιώργος Φιλιππίδης είχαν από μία έξοδο στην τελευταία ειδική διαδρομή, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν. Με όλες αυτές τις εναλλαγές στην κορυφή, 4ος τερμάτισε ο νεαρός Αλέξανδρος Τσουλόφτας, στην πρώτη του εμφάνιση με το Citroen DS3 R5, μπροστά από τους Σωκράτη Τσολακίδη-Χάρη Δήμο με το Skoda Fabia R5, που συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα. Στην 6η θέση ακολούθησε ο Ιταλός Zelindo Melegari με το Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος κατέκτησε και τη νίκη στην κατηγορία ERC2. O Τούρκος Bugra Banaz με το Ford Fiesta ήταν ο μεγάλος νικητής στην κατηγορία ERC3.
Όπως η πρώτη ημέρα, έτσι και η δεύτερη προσμετρούσε ξεχωριστά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Εκεί, μετά τα προβλήματα των Γιώργου Φιλιππίδη και Σωκράτη Τσολακίδη, την 1η θέση κατέκτησε ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας με το Citroen DS3 R5. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο Κύπριος οδηγός δε βαθμολογείται στο Ελληνικό Πρωτάθλημα, οι βαθμοί του πρώτου κατέληξαν στα χέρια των Γιάννη Μπαντούνα-Κώστα Σούκουλη με το Lancer EVO VI, που μετά τη νίκη τους στο Ολυμπιακό Ράλλυ στην αρχή της χρονιάς βάζουν πλώρη για τίτλο! Με τους Θέμη Χαλκιά και Λευτέρη Αλυγιζάκη να εγκαταλείπουν από έξοδο και ψυγείο, αντίστοιχα, οι Βασίλης και Παναγιώτης Δρυμούσης βρήκαν την ευκαιρία και σκαρφάλωσαν στο βάθρο με το Subaru Impreza, μπροστά από τους Χρυσόστομο Καρέλλη-Ηλία Παναγιωτούνη. Το πλήρωμα του Peugeot 208 R2 κινήθηκε και σήμερα πολύ γρήγορα και κατέκτησε τη νίκη στην F2, τερματίζοντας μπροστά από τους Σωκράτη Τσολακίδη-Χάρη Δήμο με το Skoda Fabia R5, που συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα.
Με αυτόν το δραματικό τρόπο ολοκληρώθηκε στην πόλη της Λαμίας το SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2017, μπροστά σε πλήθος θεατών που τίμησαν τους πρωταγωνιστές του με την παρουσία τους. Σκληρό, απαιτητικό και απρόβλεπτο μέχρι το τέλος. Στοιχεία που του έχουν χαρίσει τον «τίτλο» ενός από τους πλέον κλασικούς αγώνες ράλλυ παγκοσμίως!
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
Παρόντες:
Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran (LOTOS Rally Team), 1η θέση
Bruno Magalhães/Hugo Magalhães, 2η θέση
Grzegorz Grzyb/Jakub Wróbel (RUFA Sport), 3η θέση
Ε: Συγχαρητήρια για την πρώτη σου νίκη στη σεζόν, Kajto. Μετά τις καθυστερήσεις στις ΕΔ του Σαββάτου, δεν παρέδωσες τα όπλα, συνέχισες να πιέζεις. Αλλά τι πραγματικά σκεφτόσουν στο τέλος της πρώτης ΕΔ, όταν έχασες τόσο χρόνο;
ΚΚ: Πολλές εκπλήξεις, μην τα παρατάς ποτέ, πρέπει να συνεχίσεις τη δουλειά. Δεν είναι εύκολο αυτό το Ράλλυ, έχει υψηλές θερμοκρασίες και απαιτητικές οδικές συνθήκες. Αλλά η Οργάνωση έκανε μια πραγματικά καλή δουλειά φέτος στις ΕΔ, ήταν σε πολύ καλή κατάσταση σε σχέση με πέρσι, αν και ήταν δύσκολο να παραμείνεις συγκεντρωμένος. Στην τελευταία ΕΔ τρεις οδηγοί είχαν έξοδο – όταν σκέφτεσαι τον τερματισμό, είναι πολύ εύκολο να χάσεις τη συγκέντρωσή σου. Για να είμαι ειλικρινής, δε σκεφτόμουν τον τερματισμό, γιατί οι δύο τελευταίες ΕΔ ήταν πολύ απαιτητικές, ήμασταν αργοί, δεν πιέζαμε, παρόλο που όταν πιέζεις στο μάξιμουμ είναι πιο εύκολο να μείνεις συγκεντρωμένος. Σε κάθε περίπτωση, ήταν ένα εξαιρετικό ράλλυ, χάρη στους διοργανωτές. Φοβερή ατμόσφαιρα και σπουδαίες ΕΔ. Είναι ένα από τα δυσκολότερα, αλλά και από τα καλύτερα ράλλυ στην καριέρα μου. Ήταν όνειρό μου, αλλά τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα.
Ε: Έγινες ο τρίτος διαφορετικός νικητής στην τρέχουσα σεζόν και, όταν ανέβηκες στην οροφή του αυτοκινήτου για να πανηγυρίσεις, δεν ήθελες να κατέβεις. Ήταν λόγω της ανακούφισης και των συναισθημάτων που ένιωθες;
ΚΚ: Ένιωσα πολλά συναισθήματα μέσα στο αυτοκίνητο. Είναι καταπληκτικό που βρισκόμαστε εδώ, δουλέψαμε πολύ σκληρά για πολλές εβδομάδες, πολλούς μήνες, για να βρεθούμε ξανά στην κορυφή. Όπως γνωρίζετε, δεν καταφέραμε να κερδίσουμε για πολλούς μήνες, αλλά ποτέ δε χάσαμε την πίστη μας. Αυτό είναι το σημαντικό. Τα καταφέραμε, είμαστε εδώ και κοιτάμε μπροστά.
Ε: Απευθυνόμενος στον Jarek Baran, τον άνθρωπο που σε καθοδήγησε αυτό το σαββατοκύριακο, θέλω να ρωτήσω, ήταν ένα παραδοσιακό, σκληρό Ράλλυ Ακρόπολις, όπως το γνωρίζουμε;
JB: Πρώτα απ’ όλα, είμαστε ακόμη τόσο ενθουσιασμένοι όσο και μέσα στο αυτοκίνητο. Είχαμε μια πολύ δύσκολη βδομάδα, που ξεκίνησε από την περίοδο δοκιμών και τις αναγνωρίσεις και κατέληξε στις δύο ημέρες του αγώνα. Σήμερα το πρωί ξεκινήσαμε με την πρόθεση να πιέσουμε, και το κάναμε όσο το δυνατόν καλύτερα σε όλες τις ΕΔ. Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι μαγικό. Όλοι γνωρίζουν -αλλά και όσοι έχουν την ευκαιρία να ξεκινήσουν τον αγώνα- πως όποιος περνά τη γραμμή της αφετηρίας είναι ένας ήρωας. Είναι ένας πάρα πολύ δύσκολος αγώνας, και δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τίποτα μέχρι να φτάσεις στη γραμμή του τερματισμού. Όλα μπορούν να συμβούν εδώ, και το είδαμε στην τελευταία ΕΔ.
E: Ασφαλώς θέλεις να κερδίζεις κάθε αγώνα όπου συμμετέχεις, όμως μία ή δύο ώρες μετά τον τερματισμό, είσαι ευχαριστημένος με τη 2η θέση;
ΒΜ: Ναι, είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Κερδίσαμε πολλούς βαθμούς για το Πρωτάθλημα, αλλά είμαι πιο ευχαριστημένος με το ρυθμό μας, καθώς βρεθήκαμε εδώ για πρώτη φορά και από την πρώτη ημέρα δείξαμε την ταχύτητά μας και είχαμε ωραία μάχη με εξαιρετικούς οδηγούς. Για εμένα και τον Hugo αυτό ήταν ένα μεγάλο βήμα, το αυτοκίνητο μου αρέσει και έχω αυτοπεποίθηση. Ήταν κρίμα αυτό που συνέβη σήμερα, καθώς αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα από την πρώτη ειδική διαδρομή. Προσπαθήσαμε να λύσουμε το πρόβλημα, όμως αυτό δεν ήταν εφικτό. Τώρα νομίζουμε πως γνωρίζουμε ποιο ήταν το πρόβλημα, αλλά δεν είχαμε το ανταλλακτικό και ήταν δύσκολο επειδή κάναμε τις ειδικές διαδρομές σε safe mode. Η θερμοκρασία του αυτοκινήτου ήταν 120 βαθμοί, και αμέσως έμπαινε σε safe mode, με αποτέλεσμα να μην έχουμε δύναμη και να είναι δύσκολο να διαχειριστούμε την κατάσταση. Αλλά νομίζω ότι κάναμε πολύ καλή δουλειά. Η τελευταία ειδική διαδρομή ήταν πολύ δύσκολη, όπως είπε και ο Kajto. Όταν περνούσα από τους υπόλοιπους οδηγούς που είχαν εγκαταλείψει, έχασα τελείως την αυτοσυγκέντρωσή μου και δεν μπορούσα να πιέσω, καθώς το αυτοκίνητο δεν επέτρεπε κάτι τέτοιο. Νομίζω πως ήμασταν πολύ έξυπνοι σήμερα.
Ε: Αναφέρθηκες σε αυτούς τους εξαιρετικούς οδηγούς στις Αζόρες, στα Κανάρια Νησιά και τώρα εδώ, όμως αύξησες το βαθμολογικό σου προβάδισμα κατά 21 βαθμούς. Άρα, είσαι και εσύ εξαιρετικός οδηγός;
ΒΜ: Νομίζω πως δείχνω άλλο επίπεδο ταχύτητας. Θεωρώ πως κανείς δεν περίμενε ότι μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Τώρα αποδεικνύουμε πως τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ δύσκολα για εμάς, επειδή δεν είχαμε τις κατάλληλες συνθήκες για να οδηγήσουμε σε αυτόν το ρυθμό. Ήρθε όμως η ώρα να αποδείξουμε πως μπορούμε να το κάνουμε, και είναι μεγάλη ικανοποίηση ότι δείχνω την ταχύτητά μας. Ακόμα και να μην κάνω άλλους αγώνες, η εικόνα που έχουμε αυτήν τη στιγμή είναι πολύ καλύτερη από ό,τι παλιά.
Ε: Καθώς μιλάμε για περισσότερους αγώνες, προφανώς ο επόμενος αγώνας στην Κύπρο δεν απέχει πολύ. Θα βρεθεί το Skoda σας εκεί, με εσάς ως πλήρωμα;
ΒΜ: Έχουμε δηλώσει συμμετοχή, όμως πρέπει να ολοκληρώσουμε το μπάτζετ. Ελπίζω σήμερα ή αύριο να γίνει αυτό. Θέλω να πάω, και νομίζω ότι αξίζουμε να πάμε, οπότε το ελπίζω, και θα κάνω ό,τι μπορώ για να πάω.
Ε: Hugo, μιλήσαμε για τις δύσκολες συνθήκες, όμως οι οδηγοί είναι θερμόαιμοι, εγωιστές και αποφασισμένοι, οπότε πόσο δύσκολο είναι για έναν συνοδηγό να κρατήσει ήρεμο τον οδηγό του, όταν υπάρχουν προβλήματα μέσα στις ειδικές διαδρομές;
ΗΜ: Δεν είναι εύκολο, ειδικά από τη στιγμή που ξεκινήσαμε τον αγώνα έχοντας δυσκολίες με τις σημειώσεις μας, καθώς αυτή ήταν η πρώτη μας συμμετοχή εδώ και οι σημειώσεις μας δεν ήταν τόσο καλές στο πρώτο πέρασμα. Κάναμε ορισμένα λάθη και είχαμε μια πολύ δύσκολη στιγμή. Προσπαθούσα διαρκώς να τον κρατήσω ήρεμο. Στο μεσημεριανό σέρβις χθες αποφάσισα να ελέγξω όλες μου τις σημειώσεις από τα onboards, άφησα το μεσημεριανό μου στην άκρη και έλεγξα όλες τις σημειώσεις. Αυτό ήταν καλό, επειδή το απόγευμα ο ρυθμός μας ήταν πιο γρήγορος και κάναμε ορισμένους καλούς χρόνους.
Ε: Ο κόσμος δεν μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει αυτό, αλλά από ό,τι ακούσαμε άλλαζες τις σημειώσεις σου κατά τη διάρκεια των απλών διαδρομών…
ΗΜ: Κατά τη διάρκεια των απλών διαδρομών, καθαρόγραφα τις σημειώσεις και είχα μαζί το laptop μου για να τσεκάρω τα πλάνα από τις κάμερες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ το βράδυ συναντιόμασταν και παρακολουθούσαμε τα ίδια βίντεο ξανά. Ήρθαμε εδώ να παλέψουμε, να δείξουμε την ταχύτητά μας και να προσπαθήσουμε να εξασφαλίσουμε περισσότερους χορηγούς για να ακολουθήσουμε το Πρωτάθλημα. Πλέον, έχουμε καλές πιθανότητες να το διεκδικήσουμε. Είμαστε σε καλή θέση και μπορούμε να πετύχουμε κάτι καλό.
Ε: Grzegorz, είχες ένα δύσκολο απόγευμα, αφού αντιμετώπισες κάποια προβλήματα με το αυτοκίνητο. Ποια ήταν τα συναισθήματά σου όταν η ομάδα σου σε κάλεσε και σου γνωστοποίησε ότι έχεις ανέβει στο βάθρο;
GG: Σίγουρα, το πλάνο μας ήταν να επιτεθούμε στην τελευταία ε.δ. Όμως, όπως ο Bruno, έτσι και εμείς συμμετέχουμε για πρώτη φορά σε αυτές τις διαδρομές, και δεν τις ξέρω καλά. Επίσης, δεν έχουμε σημαντική εμπειρία στο χώμα, με αποτέλεσμα όλα να είναι καινούργια για μένα. Η τελευταία ε.δ. ήταν πολύ δύσκολη, όχι μόνο για μένα, αλλά για όλους, και ίσως για αυτό είδαμε τόσο πολλές εξόδους. Εμείς προσπαθήσαμε να οδηγήσουμε «καθαρά» και κάναμε μόνο ένα μικρό λάθος. Τσεκάραμε τους ενδιάμεσους χρόνους μας, ξέραμε ότι ήμασταν λίγο πιο γρήγοροι από το πρωί, και θεωρούσαμε ότι είχαμε κάνει καλό χρόνο.
Ε: Όπως είπες, είναι η πρώτη σου φορά εδώ. Το Ράλλυ Ακρόπολις δικαίωσε την τεράστια φήμη του;
GG: Αν κάποιος μου έλεγε ότι θα πας στο Ακρόπολις και θα κατακτήσεις εύκολους βαθμούς, θα του έλεγα ότι δεν ξέρει τι λέει. Ξέραμε πριν από τον αγώνα ότι δεν είμαστε ο ταχύτερος συνδυασμός, και το είχαμε αποδεχθεί. Ήταν πολύ σκληρός αγώνας για το αυτοκίνητο, το πλήρωμα αλλά και τους μηχανικούς. Οι αναγνωρίσεις επίσης ήταν δύσκολες και οι σημειώσεις μας δεν ήταν καθόλου καλές. Για αυτό και τις αλλάξαμε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Όμως, είμαι πολύ χαρούμενος και ελπίζω κάποια στιγμή στο μέλλον να επιστρέψω στην Ελλάδα.
Ε: Τέλος, Jakub, και εσύ, όπως και ο Hugo, χρειάστηκε να αλλάζεις τις σημειώσεις σου στις απλές διαδρομές…
JW: Όχι ακριβώς, αλλά δουλέψαμε πολύ στο ξενοδοχείο, όπου παρακολουθούσαμε τα βίντεο από το εσωτερικό του αυτοκινήτου και αλλάξαμε κατά πολύ τις σημειώσεις μας. Δεν καταφέραμε να κοιμηθούμε πολύ, αλλά έτσι είχαν τα πράγματα και εντέλει όλα κύλησαν καλά για εμάς. Κάναμε καλή δουλειά.
Ε: Είναι ο πιο δύσκολος αγώνας όπου έχεις λάβει μέρος ως συνοδηγός;
JW: Όπως είπαν και οι υπόλοιποι, είναι ο πιο δύσκολος αγώνας όπου έχω λάβει μέρος. Όμως τον απόλαυσα, ήταν πάρα πολύ ωραίος και θα ήθελα πολύ να έρθω και πάλι κάποια στιγμή στο μέλλον.