Την Παρασκευή & το Σάββατο 10-11 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία το εξαγωγικό σεμινάριο που συνδιοργάνωσε το Επιμελητήριο Φθιώτιδας σε συνεργασία με τον Οργανισμό Enterprise Greece.
Στόχος του σεμιναρίου ήταν να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι εξαγωγείς – και όχι μόνο – για όλο το πλέγμα που καθορίζει μια επιτυχημένη εξαγωγική προσπάθεια. Το σεμινάριο ήταν δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα εν δυνάμει εξαγωγέων και κάλυψε θέματα όπως:
- δημιουργία – κατοχύρωση εμπορικών σημάτων
- δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος (από πλευράς της marketing διάστασής του) δηλ. design, συσκευασία, πιστοποιήσεις
- σήμανση προϊόντων – barcode κλπ
- δημιουργία επικοινωνιακών εργαλείων
- επιλογή ξένων αγορών και προσαρμογή των προϊόντων σε αυτές
- μεθοδολογία εξεύρεσης πελατών στις αγορές-στόχους
- δράσεις που απαιτούνται για την εξεύρεση πελατών
- αναφορά σε διεθνείς εκθέσεις
- αναφορά σε B2B συναντήσεις και τρόπος σωστής προετοιμασίας
- τρόπος συζήτησης με τους υποψήφιους πελάτες, θέματα κατάρτισης εμπορικών συμφωνιών
- τρόποι παράδοσης-χρήση διεθνών εμπορικών όρων
- τρόποι πληρωμής – συνεργασία με τράπεζες
- ασφαλίσεις φορτίων – πελατών
- κοστολόγηση εξαγόμενου προϊόντος
- συνοδευτικά έγγραφα εξαγωγών
Εισηγητής του σεμιναρίου ήταν ο κος Γ. Παπαστεργιόπουλος, Διευθυντής Πληροφόρησης & Υποστήριξης Επιχειρήσεων του Οργανισμού Enterprise Greece.