Ειδήσεις

Ομιλία Γ. Κοτρωνιά στη Βουλή για την ηλεκτροκίνηση


O Βουλευτής Γεώργιος Κοτρωνιάς μίλησε χθες στην ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το Σ/Ν του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας :  «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης »   και τόνισε τα εξής:

«…..…Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι το πόσο η κίνηση των αυτοκινήτων επηρεάζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και το κλίμα των πόλεων φάνηκε καθαρά στην περίοδο της πανδημίας, κατά την οποία οι πόλεις μας λόγω μειωμένης κυκλοφορίας Ι.Χ. αυτοκινήτων βελτίωσαν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αέρα τους.  Η μετάβαση μας στην εποχή μειωμένο άνθρακα και στην ενεργειακή ουδετερότητα κατά το 2050 μας οδηγεί σε μία νέα πολιτική στην χρήση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης και στην προώθηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων…….».

«……Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρωτοπόρος στην Ευρώπη στα θέματα της μετάβασης στην κοινωνία χαμηλού άνθρακα από την αρχή έθεσε ως στόχο την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στην πατρίδα μας και με το σημερινό νομοσχέδιο η Ελληνική κυβέρνηση δημιουργεί το απαραίτητο πλαίσιο στον τομέα των προδιαγραφών στον τομέα της αγοράς στον τομέα της λειτουργικότητας ώστε ο στόχος της ένταξης της ηλεκτροκίνησης να υλοποιηθεί με γρήγορους ρυθμούς…».

«…… Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η ηλεκτροκίνηση αποσπασματικά προβλεπόταν στην ελληνική νομοθεσία μέχρι σήμερα, αλλά ολοκληρωμένα και με βάση έναν γενικότερο στρατηγικό σχεδιασμό δεν προβλεπόταν ποτέ, και εννοώ ότι αφ’ εαυτής η χρήση του ηλεκτρισμού στην κίνηση των οχημάτων δεν θα είχε νόημα αν η ενέργεια που απαιτείται εξασφαλίζεται από βρώμικες πήγες δηλαδή από ορυκτά καύσιμα γι’ αυτό και είναι σημαντικό ότι το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων υπακούει στην στρατηγική της απολιγνιτοποίησης, δηλαδή στην απεξάρτηση στις παραγωγής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα…..»

«…  Προβλέπονται φορολογικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αφού, εξαιρούνται από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή αποζημίωση για την δαπάνη ηλεκτρικού ρεύματος για την φόρτιση ατομικού ή εταιρικού οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, θεωρείται φορολογητέο εισόδημα το υπόλοιπο, άνω των 40.000 € προ φόρου, της αξίας παραχώρησης οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων προς ένα εργαζόμενο ή μέτοχο μιας εταιρείας, χορηγείται η δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης κατά το χρόνο πραγματοποίησης των κατά περίπτωση δαπανών, αυξάνοντας το ύψος της φορολογικής απόσβεσης σε ένα φορολογικό έτος στα μέσα μεταφοράς ατόμων και εμπορευμάτων μηδενικών η χαμηλών ρύπων.  Επίσης εξαιρείται από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και την δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείων η αγορά επιβατικού αυτοκινήτου ειδικής χρήσης μηδενικών ρύπων έως 50.000 € θεσπίζονται κίνητρα ειδικά για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και την Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας όπου θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα της δίκαιης μετάβασης..…» .

«……..Ανέφερα επιγραμματικά τα παραπάνω για να δείξω ότι, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αντιμετωπίζει το θέμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και της ηλεκτροκίνησης γενικότερα, όχι όπως παλιά, αποσπασματικά, αλλά με ολοκληρωμένο νομοθέτημα που περιλαμβάνει όλες τις πτυχές του θέματος από την αγορά την χρήση τις διευκολύνσεις τις φοροαπαλλαγές και τις απαραίτητες υποδομές.

Το νομοσχέδιο αυτό είναι ένα βήμα στο μέλλον και είμαι βέβαιος ότι θα στηριχθεί από όλες τις πτέρυγες της Βουλής.»

Προηγούμενο άρθρο Καθαρισμός παραλιών του Δήμου Λοκρών
Επόμενο άρθρο Εγγραφές στα ΚΔΑΠ – ΚΔΑΠ μεΑ του Δήμου Λαμιέων