Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της αντιλαϊκής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή και την υγεία, στη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας. Το Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας μετατρέπεται σε νοσοκομείο μίας νόσου, οι ΜΕΘ είναι γεμάτες, δεκάδες συμπολίτες μας από το Νομό έχουν χάσει την ζωή τους.
Βιώνουμε ένα μορφωτικό έγκλημα διαρκείας απέναντι στους μαθητές!
Η κυβέρνηση, με την εγκληματική της πολιτική, παίζει με την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, με την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Αξιοποίησε την πανδημία ως «ευκαιρία» για να νομοθετήσει σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, τρίμηνα, επαγγελματική εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων, αστυνομία στα πανεπιστήμια κ.α.). Δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, με αποτέλεσμα να κλείσουν όλα τα σχολεία στις αρχές Νοέμβρη και αρκετά από αυτά να παραμένουν κλειστά για πέντε συνεχόμενους μήνες από τότε.
Όλο αυτό το διάστημα, της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων, και με την τηλεκπαίδευση, που αποκλείει χιλιάδες μαθητές, μια σειρά νέα προβλήματα συσσωρεύονται. Δημιουργούνται και οξύνονται εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά. Πολλοί μαθητές, ειδικά των μικρότερων ηλικιών, πισωγυρίζουν από ήδη κατακτημένη γνώση. Χιλιάδες μαθητές ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές, έχοντας προετοιμαστεί μόνο πίσω από μια οθόνη. Μεγαλώνει το άγχος, ο φόβος και η ανασφάλεια στα παιδιά.
Η κυβέρνηση 5 μήνες μετά άνοιξε ξανά μόνο τα Λύκεια, χωρίς όμως ακόμα και τώρα που μετράμε χιλιάδες θανάτους, να πάρει κανένα μέτρο προστασίας. Τα σχολεία ανοίξανε, όπως κλείσανε και χειρότερα. Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι το self-test. Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Η πολιτική της Κυβέρνησης δεν έχει κανένα ουσιαστικό σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων, χρηματοδότησης και ενίσχυσης των σχολείων σε όλα τα επίπεδα. Αντιθέτως, τα τεράστια κονδύλια της Ε.Ε. αλλά και του κρατικού προϋπολογισμού πηγαίνουν στις μεγάλες επιχειρήσεις. Από το λεγόμενο «Εθνικό σχέδιο Ανάκαμψης», δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ούτε μισό € δεν πάει για την κάλυψη των αναγκών για την υγεία και τη μόρφωση του λαού.
Αντί για μέτρα προστασίας των μαθητών, οξύνονται όλο και περισσότερο οι ανισότητες στην Εκπαίδευση!
Το καινούργιο «φρούτο» είναι ηίδρυση Πρότυπων και Πειραματικών σχολείωνπου προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, με την επιλογή και τη συγκέντρωση των «καλών» μαθητών αντικειμενικά που υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν γίνεται να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από την κοινωνική -οικονομική κατάσταση τους.
Επιπλέον οι καθηγητές χάνουν τις οργανικές τους θέσεις, ενώ στην πράξη αμφισβητείται γενικά η οργανικότητα, η σταθερή και μόνιμη εργασία. Το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων που θα μετατραπούν σε Πρότυπα και Πειραματικά θα έχει μια «περίοδο χάριτος» για να προσαρμοστεί, να «αυτομορφωθεί» και να μπει στην παρέα των «λίγων και εκλεκτών», αλλιώς θα χάσει και αυτό την οργανική του θέση. Όλα αυτά εξυπηρετούν το σχέδιο της Κυβέρνησης, της ΕΕ, για σχολεία πολλών ταχυτήτων, με τα καλά και άριστα σχολεία να χρηματοδοτούνται, και όλα τα άλλα να ψάχνουν χορηγίες και να υπολειτουργούν.
Στο Νομό μας Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία, προορίζονται να γίνουν το 16ο Δημοτικό, το 4ο Γυμνάσιο και το 4ο Λύκειο. Αυτό πρακτικά σημαίνεικατάργηση σχολικών μονάδων του Νομού με εκατοντάδες μαθητές η καθεμιά, που διαμένουν σε σχετικά κοντινές αποστάσεις και «δημιουργία» σχολικών μονάδων με μαθητές απ’ όλο τον νομό (ή τον Δήμο) και θα αριθμούν σχεδόν στους μισούς μαθητές. Δηλαδή, μείωση των πραγματικών τμημάτων στα μισά με μια μικρή αύξηση σε όμορα σχολεία τα οποία ήδη δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους με τους μαθητές που έχουν τώρα. Περισσότερες μετακινήσεις και πολλά προβλήματα τόσο στους ίδιους όσο και στους γονείς και κηδεμόνες. Βίαιη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων για τους εκπαιδευτικούς με την κατάργηση αρκετών οργανικών θέσεων.
Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λαμίας στηρίζει και συμμετέχει στους αγώνες των καθηγητών, γονιών και μαθητών ώστε να αποσυρθεί η πρόταση για την δημιουργία Πρότυπων-Πειραματικών Σχολείων. Συνεχίζουμε τον αγώνα για ασφαλή άνοιγμα των σχολείων με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών.
- Στηρίζουμε την κινητοποίηση της ΕΛΜΕ και συλλόγων γονέων και κηδεμόνων την Τρίτη 13/4 στην Δευτεροβάθμια Διεύθυνση.
Διεκδικούμε:
- Καμία σκέψη για δημιουργία πειραματικών σχολείων στο Νομό, και δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων.
- Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
- Προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.
- Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη. 15 μαθητές ανά τμήμα.
- Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
- Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
Καλούμε γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο που διοργανώνει το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λαμίας την Παρασκευή 16 Απρίλη στις 18:00μμ στην Πλατεία Ελευθερίας με σκοπό να δυναμώσει ο αγώνας μας για την υγεία και την παιδεία που πραγματικά μας αξίζουν.
Ενώνουμε τις φωνές μας
Δεν πάει άλλο! Εδώ και τώρα μέτρα στήριξης των εργαζόμενών και του λαού.
Τώρα παίρνουμε την υπόθεση στα χέρια μας
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ